De autoconstructeurs zouden zelf gedwongen zijn om massaal fabrieken te sluiten, terwijl tevens tal van toeleveringsbedrijven failliet zouden gaan. Ganse regio's zouden in een economische puinhoop afglijden.


Bob Schnorbus, chef econoom bij J.D. Power & Associates, wees op de psychologische gevolgen van het failliet van één van de grote autobedrijven. Het consumentenvertrouwen in de VS zou opnieuw een deuk krijgen.

Volgens de statistieken van het Center for Automotive Research in Ann Arbor werken in de VS 240.000 mensen voor GM, Chrysler en Ford Motor. Het centrum, dat research doet voor de auto-industrie, raamt het totaal banenverlies op 2,50 miljoen indien alleen GM failliet gaat en op 3,50 miljoen als alle drie de constructeurs de boeken moeten neerleggen.

De autoconstructeurs zouden zelf gedwongen zijn om massaal fabrieken te sluiten, terwijl tevens tal van toeleveringsbedrijven failliet zouden gaan. Ganse regio's zouden in een economische puinhoop afglijden. Bob Schnorbus, chef econoom bij J.D. Power & Associates, wees op de psychologische gevolgen van het failliet van één van de grote autobedrijven. Het consumentenvertrouwen in de VS zou opnieuw een deuk krijgen. Volgens de statistieken van het Center for Automotive Research in Ann Arbor werken in de VS 240.000 mensen voor GM, Chrysler en Ford Motor. Het centrum, dat research doet voor de auto-industrie, raamt het totaal banenverlies op 2,50 miljoen indien alleen GM failliet gaat en op 3,50 miljoen als alle drie de constructeurs de boeken moeten neerleggen.