Espresso Adesso richt zijn koffieservice volledig naar de buitenhuismarkt; het betreft de markt waarbij koffie wordt verbruikt in horecagelegenheden, kantoren en instellingen. Het cliënteel bestaat voornamelijk uit horecazaken.

De eigenaars besloten tot de overdracht van de aandelen omdat zij wensen te behoren tot een "grotere groep". In Miko zagen zij de geschikte kandidaat, wegens de regionale uitbreidingsstrategie die Miko heeft uitgestippeld voor het Verenigd Koninkrijk. De overlater zal nog tot eind 2013 de zaak runnen.

Met 6 mensen realiseert Espresso Adesso een omzet van 1,5 miljoen euro. Het betreft een transactie waarbij Miko alle aandelen overneemt, en de zaak zal voortzetten met hetzelfde personeel en vanuit hetzelfde depot.

Frans Van Tilborg, gedelegeerd bestuurder en CEO van de Miko-groep, commentarieert : "Voor de UK volgen wij een duidelijke groeistrategie, met name nationale aanwezigheid opbouwen door een netwerk van regionale depots op te zetten. Met onze 'lokale' benadering van de markt kiezen wij ervoor om dicht bij de klant te staan. Alles centraal organiseren vanuit één magazijn zou uiteraard heel wat kosten kunnen besparen. Maar waarschijnlijk zouden we hierdoor de grip op onze klant verliezen en het niveau van onze service naar beneden halen. Dit past niet in onze missie, die er duidelijk op staat dat onze klanten geen koning zijn, maar keizer..."

Espresso Adesso richt zijn koffieservice volledig naar de buitenhuismarkt; het betreft de markt waarbij koffie wordt verbruikt in horecagelegenheden, kantoren en instellingen. Het cliënteel bestaat voornamelijk uit horecazaken. De eigenaars besloten tot de overdracht van de aandelen omdat zij wensen te behoren tot een "grotere groep". In Miko zagen zij de geschikte kandidaat, wegens de regionale uitbreidingsstrategie die Miko heeft uitgestippeld voor het Verenigd Koninkrijk. De overlater zal nog tot eind 2013 de zaak runnen. Met 6 mensen realiseert Espresso Adesso een omzet van 1,5 miljoen euro. Het betreft een transactie waarbij Miko alle aandelen overneemt, en de zaak zal voortzetten met hetzelfde personeel en vanuit hetzelfde depot. Frans Van Tilborg, gedelegeerd bestuurder en CEO van de Miko-groep, commentarieert : "Voor de UK volgen wij een duidelijke groeistrategie, met name nationale aanwezigheid opbouwen door een netwerk van regionale depots op te zetten. Met onze 'lokale' benadering van de markt kiezen wij ervoor om dicht bij de klant te staan. Alles centraal organiseren vanuit één magazijn zou uiteraard heel wat kosten kunnen besparen. Maar waarschijnlijk zouden we hierdoor de grip op onze klant verliezen en het niveau van onze service naar beneden halen. Dit past niet in onze missie, die er duidelijk op staat dat onze klanten geen koning zijn, maar keizer..."