De omzet van Melexis over het eerste kwartaal bedroeg 46.4 miljoen EUR, een stijging met 106% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging met 10% in vergelijking met het vorige kwartaal. De USD had een positieve impact van 4% in vergelijking met het vorige kwartaal.

De bruto marge was 20.4 miljoen EUR, een stijging met 162% in vergelijking met het zelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging met 21% in vergelijking met het vorige kwartaal.

Het bedrijfsresultaat bedroeg 9.6 miljoen EUR, ten opzichte van een verlies van 2.6 miljoen EUR in hetzelfde kwartaal van 2009 en een winst van 6.8 miljoen EUR in het vorige kwartaal. Dit betekent een stijging met 42% in vergelijking met het vorige kwartaal.

De nettowinst bedroeg 8.1 miljoen EUR, 19 cent per aandeel. In het eerste kwartaal van 2009 was dit -8 cent per aandeel. De nettowinst steeg met 33% ten opzichte van het vorige kwartaal.

De onderzoeks- en ontwikkelingsuitgaven bedroegen 15% van de verkopen. De verkoopkosten daalden tot 3% van de verkopen en de administratiekosten bedroegen 5% van de verkopen.

De omzet van Melexis over het eerste kwartaal bedroeg 46.4 miljoen EUR, een stijging met 106% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging met 10% in vergelijking met het vorige kwartaal. De USD had een positieve impact van 4% in vergelijking met het vorige kwartaal. De bruto marge was 20.4 miljoen EUR, een stijging met 162% in vergelijking met het zelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging met 21% in vergelijking met het vorige kwartaal. Het bedrijfsresultaat bedroeg 9.6 miljoen EUR, ten opzichte van een verlies van 2.6 miljoen EUR in hetzelfde kwartaal van 2009 en een winst van 6.8 miljoen EUR in het vorige kwartaal. Dit betekent een stijging met 42% in vergelijking met het vorige kwartaal. De nettowinst bedroeg 8.1 miljoen EUR, 19 cent per aandeel. In het eerste kwartaal van 2009 was dit -8 cent per aandeel. De nettowinst steeg met 33% ten opzichte van het vorige kwartaal. De onderzoeks- en ontwikkelingsuitgaven bedroegen 15% van de verkopen. De verkoopkosten daalden tot 3% van de verkopen en de administratiekosten bedroegen 5% van de verkopen.