Het aantal bezoekers bij Kinepolis nam in de eerste helft van het jaar toe met 5,5%, dankzij een goed internationaal en lokaal filmaanbod en het zachte winterweer in het eerste kwartaal.

Het tweede kwartaal werd ongunstig beïnvloed door de Wereldbeker Voetbal en het mooie zomerweer in juni in België en Frankrijk. De recentelijk overgenomen Spaanse bioscopen droegen beperkt bij tot de positieve evolutie van de bezoekers in het tweede kwartaal.

Het succes van de Spaanse en Franse film wierp ook zijn vruchten af. Het hogere bezoekcijfer leidde tot een toename van de totale opbrengsten met 4,9%.

De stijging van de opbrengsten is minder groot dan deze van de bezoekers als gevolg van de iets lagere opbrengsten per bezoeker, het grotere aandeel van Frankrijk en Spanje in het totale bezoekersaantal, en de daling van de schermreclameopbrengsten en de opbrengsten van reclameregie Brightfish, deels gecompenseerd door de sterke stijging van de opbrengsten uit filmdistributie.

Het aantal bezoekers bij Kinepolis nam in de eerste helft van het jaar toe met 5,5%, dankzij een goed internationaal en lokaal filmaanbod en het zachte winterweer in het eerste kwartaal. Het tweede kwartaal werd ongunstig beïnvloed door de Wereldbeker Voetbal en het mooie zomerweer in juni in België en Frankrijk. De recentelijk overgenomen Spaanse bioscopen droegen beperkt bij tot de positieve evolutie van de bezoekers in het tweede kwartaal. Het succes van de Spaanse en Franse film wierp ook zijn vruchten af. Het hogere bezoekcijfer leidde tot een toename van de totale opbrengsten met 4,9%. De stijging van de opbrengsten is minder groot dan deze van de bezoekers als gevolg van de iets lagere opbrengsten per bezoeker, het grotere aandeel van Frankrijk en Spanje in het totale bezoekersaantal, en de daling van de schermreclameopbrengsten en de opbrengsten van reclameregie Brightfish, deels gecompenseerd door de sterke stijging van de opbrengsten uit filmdistributie.