Toch staan er op dit laatste gebied ook nog wel een paar interessante cijfers op de agenda. In de week van 21 juli staan er maar liefst 32 bedrijven op de rol om hun resultaten over het tweede kwartaal te publiceren.

Zonder volledig te willen zijn, kijken we daarbij in het internationale veld vooral met belangstelling uit naar Coca Cola, Microsoft (dat 18.000 banen gaat schrappen), Boeing, GlaxoSmithKline, Caterpillar, Roche en LVMH.

In Nederland zullen Philips (dat problemen heeft met zijn Health Care divisie, maar dat inmiddels al heeft gerapporteerd), Unilever, Reed Elsevier, Nutreco, AKZO Nobel, Air France KLM en Tom Tom, hun resultaten in de openbaarheid brengen.

Kortom een enorme waslijst, die vermoedelijk wat meer duidelijkheid zal brengen in de stand van zaken in ondernemingsland. Op macro-economisch gebied is de publicatie van voorlopige cijfers van het sentiment onder inkoopmanagers in veel landen interessant.

Daarnaast komen er ook veel cijfers over het algemene ondernemersvertrouwen in onder andere Duitsland (Ifo), België en Nederland. Op het vlak van het consumentenvertrouwen kijken we naar de EU, Italië en Duitsland en verder komen er uit de Verenigde Staten gegevens over de inflatie en de huizenmarkt.

Toch staan er op dit laatste gebied ook nog wel een paar interessante cijfers op de agenda. In de week van 21 juli staan er maar liefst 32 bedrijven op de rol om hun resultaten over het tweede kwartaal te publiceren. Zonder volledig te willen zijn, kijken we daarbij in het internationale veld vooral met belangstelling uit naar Coca Cola, Microsoft (dat 18.000 banen gaat schrappen), Boeing, GlaxoSmithKline, Caterpillar, Roche en LVMH. In Nederland zullen Philips (dat problemen heeft met zijn Health Care divisie, maar dat inmiddels al heeft gerapporteerd), Unilever, Reed Elsevier, Nutreco, AKZO Nobel, Air France KLM en Tom Tom, hun resultaten in de openbaarheid brengen. Kortom een enorme waslijst, die vermoedelijk wat meer duidelijkheid zal brengen in de stand van zaken in ondernemingsland. Op macro-economisch gebied is de publicatie van voorlopige cijfers van het sentiment onder inkoopmanagers in veel landen interessant. Daarnaast komen er ook veel cijfers over het algemene ondernemersvertrouwen in onder andere Duitsland (Ifo), België en Nederland. Op het vlak van het consumentenvertrouwen kijken we naar de EU, Italië en Duitsland en verder komen er uit de Verenigde Staten gegevens over de inflatie en de huizenmarkt.