In Frankrijk werd DUO LP PRO gekocht. Duo LP Pro is een anti-luizenproduct, dat in 1 behandeling luizen en neten verwijdert.

Dit snelgroeiend merk, dat in 2010 bijna € 6 mio omzet realiseerde, versterkt de productportfolio van Omega Pharma France.

Tevens is het een sterke line-extension voor Paranix, Omega

Pharma's anti-parasietenmerk dat dankzij vermarkting in 28 landen Europees marktleider is.

In UK en Ierland werden een 5-tal OTC-merken van Goldshield overgenomen. De 3 voornaamste zijn het Shapesmart-afslankingsgamma: LIPOBIND, APPESAT en DECARB.

Deze merken, die € 3 mio omzet vertegenwoordigen, bieden een solide basis voor de lancering, in UK en Ierland, van het XLS-Medical-project, dat momenteel succesvol in Europa uitgerold wordt.

Marc Coucke, CEO van Omega Pharma, verklaarde vanavond : "Deze acquisities versterken onze positie in 2 belangrijke markten, Frankrijk en UK; en in 2 belangrijke segmenten, parasietenbestrijding en gewichtsbeheersing. De huidige structuur van Omega Pharma, met 35 landorganisaties, 20 topmerken en 5 strategische pijlers, biedt buitengewoon potentieel, zowel qua interne groei, low-risk acquisities als qua kruisbestuivingen."

De overnameprijs voor beide acquisities samen bedraagt € 14 mio.

In Frankrijk werd DUO LP PRO gekocht. Duo LP Pro is een anti-luizenproduct, dat in 1 behandeling luizen en neten verwijdert. Dit snelgroeiend merk, dat in 2010 bijna € 6 mio omzet realiseerde, versterkt de productportfolio van Omega Pharma France. Tevens is het een sterke line-extension voor Paranix, Omega Pharma's anti-parasietenmerk dat dankzij vermarkting in 28 landen Europees marktleider is. In UK en Ierland werden een 5-tal OTC-merken van Goldshield overgenomen. De 3 voornaamste zijn het Shapesmart-afslankingsgamma: LIPOBIND, APPESAT en DECARB. Deze merken, die € 3 mio omzet vertegenwoordigen, bieden een solide basis voor de lancering, in UK en Ierland, van het XLS-Medical-project, dat momenteel succesvol in Europa uitgerold wordt. Marc Coucke, CEO van Omega Pharma, verklaarde vanavond : "Deze acquisities versterken onze positie in 2 belangrijke markten, Frankrijk en UK; en in 2 belangrijke segmenten, parasietenbestrijding en gewichtsbeheersing. De huidige structuur van Omega Pharma, met 35 landorganisaties, 20 topmerken en 5 strategische pijlers, biedt buitengewoon potentieel, zowel qua interne groei, low-risk acquisities als qua kruisbestuivingen." De overnameprijs voor beide acquisities samen bedraagt € 14 mio.