Marc Coucke, CEO van Omega Pharma: "Het tweede kwartaal was een belangrijke overgangsfase waarin we sterke groei hadden in België, zowel in OTC als de generische divisie, wat aantoont dat ons business model sustainable is. Echter, in de andere landen zagen we meer contrasterende resultaten. In Frankrijk is er een positieve ontwikkeling en geloven we dat de structurele turn-around aan het slagen is. In het Verenigd Koninkrijk is dit keerpunt bereikt en is onze business terug stabiel. In Duitsland blijft onze positie echter zwak en wordt de huidige situatie grondig geanalyseerd. In de Groeilanden lag, na het sterke eerste kwartaal, de nadruk op de sell-outs en de voorbereidingen voor bijkomende productlanceringen. We zijn er van overtuigd dat we de grondslag gelegd hebben voor lange termijngroei, en zullen

hiervan de vruchten plukken in het tweede semester en de komende jaren."

Marc Coucke, CEO van Omega Pharma: "Het tweede kwartaal was een belangrijke overgangsfase waarin we sterke groei hadden in België, zowel in OTC als de generische divisie, wat aantoont dat ons business model sustainable is. Echter, in de andere landen zagen we meer contrasterende resultaten. In Frankrijk is er een positieve ontwikkeling en geloven we dat de structurele turn-around aan het slagen is. In het Verenigd Koninkrijk is dit keerpunt bereikt en is onze business terug stabiel. In Duitsland blijft onze positie echter zwak en wordt de huidige situatie grondig geanalyseerd. In de Groeilanden lag, na het sterke eerste kwartaal, de nadruk op de sell-outs en de voorbereidingen voor bijkomende productlanceringen. We zijn er van overtuigd dat we de grondslag gelegd hebben voor lange termijngroei, en zullen hiervan de vruchten plukken in het tweede semester en de komende jaren."