Marc Coucke: "Vanaf het derde kwartaal van 2010 begon Omega Pharma de vruchten te plukken van het herziene en gerevitaliseerde merkenbeleid met de daaraan verbonden centrale innovatie. Onder leiding van de nieuwe Country Manager werd toen ook het herstel ingezet van de omzetgroei in onze Franse vestiging. De combinatie van beide factoren resulteerde in een sterke interne omzettoename van meer dan 5% in de tweede helft van 2010, waardoor de interne omzetgroei op jaarbasis uitkomt op 4,6%. De producten uit de categorieën die onze vijf strategische pijlers vormen, lieten een omzetgroei van 7% op jaarbasis optekenen. Voor meerdere merken uit deze categorieën, waaronder Paranix (bestrijding van parasieten), Wartner (wrattenverwijdering), ACO (dermocosmetica), XLS (afslankingsproducten) en Phytosun Arôms (aromatherapie) was er zelfs een double-digit groei. De opgedreven investeringen in innovatie en marketing begonnen te renderen vanaf de tweede jaarhelft. Dit wordt weerspiegeld in de 18% EBITDA- marge voor die periode: een veelbelovende evolutie voor de komende jaren, waarin de nieuwe productinnovaties verder worden uitgerold. Het proces van voortdurende productinnovatie in combinatie met de internationale opportuniteiten voor de recent verworven merken zoals Physiomer en Duo LP Pro biedt beloftevolle vooruitzichten voor de toekomst. Voor 2011 verwachten we minstens € 927 miljoen omzet: een groei van 8% ten opzichte van 2010. De Five Pillar strategie (die ook de product mix optimaliseert) zal samen met de voortgezette inspanningen op het vlak van Operational Excellence de duurzame trend van margeverbetering over de planperiode 2011-2014 ondersteunen. Omega Pharma heeft een uniek OTC-platform gebouwd en een aantrekkelijke productpijplijn. Ik verwacht dat de combinatie van beide opportuniteiten veel winstgevende groei zal creëren in de komende boekjaren."

Marc Coucke: "Vanaf het derde kwartaal van 2010 begon Omega Pharma de vruchten te plukken van het herziene en gerevitaliseerde merkenbeleid met de daaraan verbonden centrale innovatie. Onder leiding van de nieuwe Country Manager werd toen ook het herstel ingezet van de omzetgroei in onze Franse vestiging. De combinatie van beide factoren resulteerde in een sterke interne omzettoename van meer dan 5% in de tweede helft van 2010, waardoor de interne omzetgroei op jaarbasis uitkomt op 4,6%. De producten uit de categorieën die onze vijf strategische pijlers vormen, lieten een omzetgroei van 7% op jaarbasis optekenen. Voor meerdere merken uit deze categorieën, waaronder Paranix (bestrijding van parasieten), Wartner (wrattenverwijdering), ACO (dermocosmetica), XLS (afslankingsproducten) en Phytosun Arôms (aromatherapie) was er zelfs een double-digit groei. De opgedreven investeringen in innovatie en marketing begonnen te renderen vanaf de tweede jaarhelft. Dit wordt weerspiegeld in de 18% EBITDA- marge voor die periode: een veelbelovende evolutie voor de komende jaren, waarin de nieuwe productinnovaties verder worden uitgerold. Het proces van voortdurende productinnovatie in combinatie met de internationale opportuniteiten voor de recent verworven merken zoals Physiomer en Duo LP Pro biedt beloftevolle vooruitzichten voor de toekomst. Voor 2011 verwachten we minstens € 927 miljoen omzet: een groei van 8% ten opzichte van 2010. De Five Pillar strategie (die ook de product mix optimaliseert) zal samen met de voortgezette inspanningen op het vlak van Operational Excellence de duurzame trend van margeverbetering over de planperiode 2011-2014 ondersteunen. Omega Pharma heeft een uniek OTC-platform gebouwd en een aantrekkelijke productpijplijn. Ik verwacht dat de combinatie van beide opportuniteiten veel winstgevende groei zal creëren in de komende boekjaren."