De Amerikaanse consumenten bleken in december weer wat pessimistischer te zijn geworden, zo merkt ABN Amro op.

Dat heeft zich overigens niet vertaald in minder bestedingen, want die zijn in de aanloop naar de kerst juist met 5,5% gestegen. In haar sectorbeleid heeft ABN Amro een voorkeur voor luxe consumptiegoederen, waarvan de stijging zelfs 6,7% bedroeg.

Tegenover dit positieve nieuws stonden negatieve ontwikkelingen op het gebied van de Amerikaanse huizenmarkt, waar ABN Amro opmerkt dat de prijzen nog verder zijn gedaald.

De Amerikaanse consumenten bleken in december weer wat pessimistischer te zijn geworden, zo merkt ABN Amro op. Dat heeft zich overigens niet vertaald in minder bestedingen, want die zijn in de aanloop naar de kerst juist met 5,5% gestegen. In haar sectorbeleid heeft ABN Amro een voorkeur voor luxe consumptiegoederen, waarvan de stijging zelfs 6,7% bedroeg. Tegenover dit positieve nieuws stonden negatieve ontwikkelingen op het gebied van de Amerikaanse huizenmarkt, waar ABN Amro opmerkt dat de prijzen nog verder zijn gedaald.