• Groei van de onderliggende verkopen van 4,8%, waarvan 6,8% uit vorig jaar doorgevoerde prijsverhogingen en volumes 1,8% lager. Omzet 0,7% lager dan vorig jaar, inclusief valutaschommelingen (-2,0%) en desinvesteringen/acquisities (-3,3%).
• Alle categorieën groeiden, waarbij de top-13 merken met een omzet van meer dan € 1 miljard sneller aantrokken dan de rest, omdat zij als een van de eerste profiteerden van de sterkere focus op klanten en consumenten.
• Opkomende markten hielden stand, met dubbelcijferige groei. Betere prestaties in de Verenigde Staten. De onderliggende verkopen daalden in West-Europa in aanhoudend uitdagende marktomstandigheden.
• Brutowinstmarge vóór RDI's was 30 procentpunten lager, als gevolg van verwatering door het effect van desinvesteringen. Brutomarge kwam 190 procentpunten lager uit, doordat grondstofprijzen mede vanwege wisselkoerseffecten hoger waren. Uitgaven voor reclame en promoties 110 procentpunten lager door efficiencyvergroting en - vooral - de fasering van innovaties. Overheadkosten namen af met 50 procentpunten door versneld uitgevoerde besparingsprogramma's.
• Winst per aandeel vóór RDI's 13% lager, voornamelijk vanwege verwatering door desinvesteringen, de financieringskosten van pensioenen en een hoger belastingtarief ten opzichte van een bijzonder laag tarief vorig jaar.
• Een sterke A+ balans maakte de uitgifte van obligatieleningen van US$ 1,5 miljard en £ 0,35 miljard tegen zeer concurrerende tarieven mogelijk.

Paul Polman, Chief Executive Officer, gaf volgende toelichting: "De resultaten over het eerste kwartaal waren solide in het licht van het huidige handelsklimaat, met een groei van 4,8% en onder handhaving van onderliggende marges, vóór verwatering
door desinvesteringen. We hebben goede vorderingen gemaakt met het uitvoeren van plannen om de volumegroei een nieuwe impuls te geven, voortbouwend op bestaande sterke punten en gaten dichtend met de concurrentie. Vanaf het tweede kwartaal zullen we het tempo van innovaties en ondersteuning van onze merken opvoeren. We verwachten dat dit zal leiden tot hogere volumes. We zullen dit realiseren onder bescherming van onze kaspositie en marges over het jaar."

• Groei van de onderliggende verkopen van 4,8%, waarvan 6,8% uit vorig jaar doorgevoerde prijsverhogingen en volumes 1,8% lager. Omzet 0,7% lager dan vorig jaar, inclusief valutaschommelingen (-2,0%) en desinvesteringen/acquisities (-3,3%). • Alle categorieën groeiden, waarbij de top-13 merken met een omzet van meer dan € 1 miljard sneller aantrokken dan de rest, omdat zij als een van de eerste profiteerden van de sterkere focus op klanten en consumenten. • Opkomende markten hielden stand, met dubbelcijferige groei. Betere prestaties in de Verenigde Staten. De onderliggende verkopen daalden in West-Europa in aanhoudend uitdagende marktomstandigheden. • Brutowinstmarge vóór RDI's was 30 procentpunten lager, als gevolg van verwatering door het effect van desinvesteringen. Brutomarge kwam 190 procentpunten lager uit, doordat grondstofprijzen mede vanwege wisselkoerseffecten hoger waren. Uitgaven voor reclame en promoties 110 procentpunten lager door efficiencyvergroting en - vooral - de fasering van innovaties. Overheadkosten namen af met 50 procentpunten door versneld uitgevoerde besparingsprogramma's. • Winst per aandeel vóór RDI's 13% lager, voornamelijk vanwege verwatering door desinvesteringen, de financieringskosten van pensioenen en een hoger belastingtarief ten opzichte van een bijzonder laag tarief vorig jaar. • Een sterke A+ balans maakte de uitgifte van obligatieleningen van US$ 1,5 miljard en £ 0,35 miljard tegen zeer concurrerende tarieven mogelijk.Paul Polman, Chief Executive Officer, gaf volgende toelichting: "De resultaten over het eerste kwartaal waren solide in het licht van het huidige handelsklimaat, met een groei van 4,8% en onder handhaving van onderliggende marges, vóór verwatering door desinvesteringen. We hebben goede vorderingen gemaakt met het uitvoeren van plannen om de volumegroei een nieuwe impuls te geven, voortbouwend op bestaande sterke punten en gaten dichtend met de concurrentie. Vanaf het tweede kwartaal zullen we het tempo van innovaties en ondersteuning van onze merken opvoeren. We verwachten dat dit zal leiden tot hogere volumes. We zullen dit realiseren onder bescherming van onze kaspositie en marges over het jaar."