Walt Disney maakte bekend dat de nettowinst tijdens het eerste kwartaal van 2009-2010 is gestegen tot $895 mln. Per aandeel werd $0,47 (0,20) verdiend. De omzet kwam volgens verwachting 4% hoger uit, op $9,89 mrd.

Zonder rekening te houden met eenmalige factoren werd per aandeel $0,46 verdiend. Analisten hadden $0,41 verwacht. Disney werd hard geraakt door de crisis op de advertentiemarkt.

De advertentievolumes blkjven niettemin nog steeds onder druk staan. De omzet van de divisies kabeltelevisie en filmstudio's stegen en compenseerden ruimschoots een terugval in de entertainmentparken de filmstudio's.

Walt Disney maakte bekend dat de nettowinst tijdens het eerste kwartaal van 2009-2010 is gestegen tot $895 mln. Per aandeel werd $0,47 (0,20) verdiend. De omzet kwam volgens verwachting 4% hoger uit, op $9,89 mrd. Zonder rekening te houden met eenmalige factoren werd per aandeel $0,46 verdiend. Analisten hadden $0,41 verwacht. Disney werd hard geraakt door de crisis op de advertentiemarkt. De advertentievolumes blkjven niettemin nog steeds onder druk staan. De omzet van de divisies kabeltelevisie en filmstudio's stegen en compenseerden ruimschoots een terugval in de entertainmentparken de filmstudio's.