Toch denkt ABN Amro dat het bedrijf nu laat zien dat de aangebrachte focus op de binnenlandse voedingsmarkt profijtelijk is.

De omzet nam toe met een bescheiden 2,1%, met toegenomen volumes en een gunstige productmix, tegen 0,3% lagere prijzen. De verbetering van de winstgevendheid was indrukwekkend: de marge steeg met 120 basispunten tot 17,9%.

Volgens het management hebben de vorige eigenaren (Altria en Philip Morris) te weinig geïnvesteerd in het bedrijf.

Kraft wil verdere kostenbesparingen realiseren en daarvan de helft opnieuw investeren in het bedrijf en de helft uitkeren aan aandeelhouders. In sommige fabrieken is sinds 1950 niet geïnvesteerd.

Hieruit blijkt dat er nog veel efficiencymaatregelen genomen kunnen worden.

ABN Amro vindt dat de focus op de binnenlandse met name Noord Amerikaanse supermarkten een omvangrijk concurrentievoordeel biedt, met sterke merken als Kraft, Oscar Mayer en Maxwell House die ieder jaarlijks een omzet van meer dan USD 1 miljard genereren.

Op langere termijn verwacht ABN Amro een omzetgroei van 3 tot 4% en winstmarges van tussen 15 en 20%. Dat is ongeveer gelijk aan wat andere marktleiders behalen.

De analisten van ABN Amro zijn van plan het advies onder de loep te nemen en zouden het koersdoel van USD 53 licht kunnen verhogen.

De aandelen zijn niet goedkoop met een koers-winstverhouding van 17. Andere voedingsmiddelenfabrikanten worden echter gewaardeerd tegen k/w's 18 tot 19.

Gezien het robuuste dividendrendement van 4%, is Kraft vergeleken met zijn sectorgenoten relatief aantrekkelijk. ABN Amro heeft zodoende een koopadvies.

Toch denkt ABN Amro dat het bedrijf nu laat zien dat de aangebrachte focus op de binnenlandse voedingsmarkt profijtelijk is. De omzet nam toe met een bescheiden 2,1%, met toegenomen volumes en een gunstige productmix, tegen 0,3% lagere prijzen. De verbetering van de winstgevendheid was indrukwekkend: de marge steeg met 120 basispunten tot 17,9%. Volgens het management hebben de vorige eigenaren (Altria en Philip Morris) te weinig geïnvesteerd in het bedrijf. Kraft wil verdere kostenbesparingen realiseren en daarvan de helft opnieuw investeren in het bedrijf en de helft uitkeren aan aandeelhouders. In sommige fabrieken is sinds 1950 niet geïnvesteerd. Hieruit blijkt dat er nog veel efficiencymaatregelen genomen kunnen worden. ABN Amro vindt dat de focus op de binnenlandse met name Noord Amerikaanse supermarkten een omvangrijk concurrentievoordeel biedt, met sterke merken als Kraft, Oscar Mayer en Maxwell House die ieder jaarlijks een omzet van meer dan USD 1 miljard genereren. Op langere termijn verwacht ABN Amro een omzetgroei van 3 tot 4% en winstmarges van tussen 15 en 20%. Dat is ongeveer gelijk aan wat andere marktleiders behalen. De analisten van ABN Amro zijn van plan het advies onder de loep te nemen en zouden het koersdoel van USD 53 licht kunnen verhogen. De aandelen zijn niet goedkoop met een koers-winstverhouding van 17. Andere voedingsmiddelenfabrikanten worden echter gewaardeerd tegen k/w's 18 tot 19. Gezien het robuuste dividendrendement van 4%, is Kraft vergeleken met zijn sectorgenoten relatief aantrekkelijk. ABN Amro heeft zodoende een koopadvies.