De koersen van de luxewagenbouwers konden de afgelopen maanden nog standhouden. Maar de tegenvallende berichten over de Chinese automarkt zorgen nu toch voor oplopende koersverliezen.

Wie de koers van Peugeot over de afgelopen maanden bekijkt, begrijpt dat de Europese markt door een diep dal gaat. Dat bleek ook uit de cijfers van de Franse autogroep.

Op 25 april liet de groep een omzetverlies van 7% in het eerste kwartaal van 2012 optekenen. De autotak verloor zelfs 14%, maar dankzij omzetgroei bij autoonderdelengroep Faurecia (+8%) kon het omzetverlies beperkt worden. In de presentatie van de cijfers viel één feit op: in Europa verkocht Peugeot 20% minder wagens.

Bodem neerwaarts doorbroken

De koers had aldus sterk geanticipeerd op deze daling. Vermits Van Herck de komende weken een tijdelijk herstel van de

markten verwacht, pikt hij de zwaar afgestrafte aandelen op.

De koers van het Peugeotaandeel heeft zijn bodem van maart 2009 (9,86 euro) reeds neerwaarts doorbroken. Bovendien stelt Leleux sinds september 2011 een positieve divergentie tussen koers en RSI-indicator vast.

De uitbodemingssignalen zijn zeker aanwezig. Alleen rijst vanuit een langetermijnperspectief de vraag of het aandeel tegen de structureel dalende trend van de Franse CAC40 kan ingaan.

Op de daggrafiek stelt men hetzelfde fenomeen van de positieve divergentie tussen koers en RSI-indicator vast. Daarom dat Van Herck een herstelrally verwacht.

Deze rally heeft zeker potentieel tot de weerstandszone van net onder de 9 euro. Gezien de sterke verkoopgolf van de afgelopen maanden zou het hem niet verbazen dat een verdere koersopstoot naar de toppen van eind april

De koersen van de luxewagenbouwers konden de afgelopen maanden nog standhouden. Maar de tegenvallende berichten over de Chinese automarkt zorgen nu toch voor oplopende koersverliezen. Wie de koers van Peugeot over de afgelopen maanden bekijkt, begrijpt dat de Europese markt door een diep dal gaat. Dat bleek ook uit de cijfers van de Franse autogroep. Op 25 april liet de groep een omzetverlies van 7% in het eerste kwartaal van 2012 optekenen. De autotak verloor zelfs 14%, maar dankzij omzetgroei bij autoonderdelengroep Faurecia (+8%) kon het omzetverlies beperkt worden. In de presentatie van de cijfers viel één feit op: in Europa verkocht Peugeot 20% minder wagens.Bodem neerwaarts doorbroken De koers had aldus sterk geanticipeerd op deze daling. Vermits Van Herck de komende weken een tijdelijk herstel van de markten verwacht, pikt hij de zwaar afgestrafte aandelen op. De koers van het Peugeotaandeel heeft zijn bodem van maart 2009 (9,86 euro) reeds neerwaarts doorbroken. Bovendien stelt Leleux sinds september 2011 een positieve divergentie tussen koers en RSI-indicator vast. De uitbodemingssignalen zijn zeker aanwezig. Alleen rijst vanuit een langetermijnperspectief de vraag of het aandeel tegen de structureel dalende trend van de Franse CAC40 kan ingaan. Op de daggrafiek stelt men hetzelfde fenomeen van de positieve divergentie tussen koers en RSI-indicator vast. Daarom dat Van Herck een herstelrally verwacht. Deze rally heeft zeker potentieel tot de weerstandszone van net onder de 9 euro. Gezien de sterke verkoopgolf van de afgelopen maanden zou het hem niet verbazen dat een verdere koersopstoot naar de toppen van eind april