De Euro Stoxx 50 noteert dicht in de buurt van het slotniveau van gisteren, de BEL 20 boekt een winst van ongeveer een kwart procent.

De koers van Arseus noteert bijna 3% hoger in reactie op de vanmorgen gepubliceerde omzetcijfers, het bod dat de familie uitbrengt op de aandelen Duvel wordt eerder lauw onthaald.

Social shoppingsite Outspot.be steekt Groupon naar de kroon

Outspot.be, de allereerste aanbieder van online groepsaankopen in België, heeft concurrent Promocity en het Nederlandse GoShareThis overgenomen.

De onderneming groeit daardoor van 1,1 miljoen tot circa 1,6 miljoen abonnees en komt zo nagenoeg op gelijke hoogte van de Belgische afdeling van Groupon.

Promocity, opgericht in 2010 door Samuel en Michaël Devyver, was - na Groupon België en Outspot.be - de derde grootste speler op de Belgische markt van online groepsaankopen.

Promocity stond vooral sterk in Franstalig België, terwijl Outspot.be van oorsprong een Vlaams bedrijf is. Door de overname van GoShareThis, het vroegere Living Social Nederland, heeft Outspot.be nu ook in Nederland voet aan de grond.

Volgens Thomas Van Overbeke, die samen met zijn broer Stefan in 2009 Outspot.be oprichtte, zullen de leden van de social-shoppingsite zeker voordeel ondervinden van deze overnames.

"Hierdoor groeien we ineens van 1,1 naar 1,6 miljoen leden. Met anderhalve keer zoveel potentiële klanten zullen we bij onze aanbieders ongetwijfeld nog betere voorwaarden uit de brand kunnen slepen."

De Euro Stoxx 50 noteert dicht in de buurt van het slotniveau van gisteren, de BEL 20 boekt een winst van ongeveer een kwart procent. De koers van Arseus noteert bijna 3% hoger in reactie op de vanmorgen gepubliceerde omzetcijfers, het bod dat de familie uitbrengt op de aandelen Duvel wordt eerder lauw onthaald. Social shoppingsite Outspot.be steekt Groupon naar de kroonOutspot.be, de allereerste aanbieder van online groepsaankopen in België, heeft concurrent Promocity en het Nederlandse GoShareThis overgenomen. De onderneming groeit daardoor van 1,1 miljoen tot circa 1,6 miljoen abonnees en komt zo nagenoeg op gelijke hoogte van de Belgische afdeling van Groupon. Promocity, opgericht in 2010 door Samuel en Michaël Devyver, was - na Groupon België en Outspot.be - de derde grootste speler op de Belgische markt van online groepsaankopen. Promocity stond vooral sterk in Franstalig België, terwijl Outspot.be van oorsprong een Vlaams bedrijf is. Door de overname van GoShareThis, het vroegere Living Social Nederland, heeft Outspot.be nu ook in Nederland voet aan de grond. Volgens Thomas Van Overbeke, die samen met zijn broer Stefan in 2009 Outspot.be oprichtte, zullen de leden van de social-shoppingsite zeker voordeel ondervinden van deze overnames. "Hierdoor groeien we ineens van 1,1 naar 1,6 miljoen leden. Met anderhalve keer zoveel potentiële klanten zullen we bij onze aanbieders ongetwijfeld nog betere voorwaarden uit de brand kunnen slepen."