KBC was opnieuw de sterkste daler binnen de index. Na beurs maakte CMB de voorlopige kwartaalcijfers bekend.

Nog geen herstel bij CMB

Het geconsolideerd resultaat bij CMB over het eerste kwartaal van 2012 bedroeg 71.608.000 USD (2011: 4.775.000 USD).

Bocimar droeg 31.766.000 USD bij aan het geconsolideerd resultaat voor het eerste kwartaal 2012 (2011: 22.897.000 USD).

Deze bijdrage houdt rekening met een meerwaarde van 24.122.000 USD gerealiseerd op de verkoop van 5.200.000 aandelen FMG. Na deze transacties heeft de groep nog 33.000.000 aandelen FMG in portefeuille.

De droge bulkmarkten - en in het bijzonder de capesizemarkt - hebben zich sinds de sterke terugval van begin dit jaar nog niet hersteld, en dit ondanks een sterke toename van het aantal verschrotingen en het feit dat de vraag naar scheepscapaciteit - vooral vanuit China - gezond blijft.

De toevloed aan nieuwbouwschepen en de verstoring van de export vanuit Brazilië en Australië zijn hier niet vreemd aan. Bocimar verwacht dat deze markt nog geruime tijd gekenmerkt zal worden door een hoge volatiliteit.

Bocimar sluit echter niet uit dat, indien het ritme aan verschrotingen aanhoudt, 'slow steaming' verder ingevoerd wordt en opleveringen van nieuwbouwschepen uitgesteld worden, de markt op middellange termijn zal verstevigen en een nieuw evenwicht zal bereiken.

KBC was opnieuw de sterkste daler binnen de index. Na beurs maakte CMB de voorlopige kwartaalcijfers bekend. Nog geen herstel bij CMB Het geconsolideerd resultaat bij CMB over het eerste kwartaal van 2012 bedroeg 71.608.000 USD (2011: 4.775.000 USD). Bocimar droeg 31.766.000 USD bij aan het geconsolideerd resultaat voor het eerste kwartaal 2012 (2011: 22.897.000 USD). Deze bijdrage houdt rekening met een meerwaarde van 24.122.000 USD gerealiseerd op de verkoop van 5.200.000 aandelen FMG. Na deze transacties heeft de groep nog 33.000.000 aandelen FMG in portefeuille. De droge bulkmarkten - en in het bijzonder de capesizemarkt - hebben zich sinds de sterke terugval van begin dit jaar nog niet hersteld, en dit ondanks een sterke toename van het aantal verschrotingen en het feit dat de vraag naar scheepscapaciteit - vooral vanuit China - gezond blijft. De toevloed aan nieuwbouwschepen en de verstoring van de export vanuit Brazilië en Australië zijn hier niet vreemd aan. Bocimar verwacht dat deze markt nog geruime tijd gekenmerkt zal worden door een hoge volatiliteit. Bocimar sluit echter niet uit dat, indien het ritme aan verschrotingen aanhoudt, 'slow steaming' verder ingevoerd wordt en opleveringen van nieuwbouwschepen uitgesteld worden, de markt op middellange termijn zal verstevigen en een nieuw evenwicht zal bereiken.