• Resolor® (prucalopride) wordt met enthousiasme onthaald, zowel op GI-medische congressen als bij GI-specialisten op het terrein. Therapiestart bij patiënten volgens plan.

• Kaspositie van €99,6 miljoen; Resolor haalt €0,4 miljoen kwartaalomzet, zoals voorzien op basis van 2 maanden verkoop in Duitsland en initiële verkopen aan groothandels in het VK.

• Voorbereidingen van Movetis om Resolor zelf in drie andere Europese markten te introduceren zitten op schema. Partnership-besprekingen vorderen om Resolor ook in andere Europese landen van het Movetis-territorium te introduceren.

• Johnson & Johnson Pharmaceutical Research & Development in Azië heeft een Fase III studie met Resolor bij Aziatische patiënten met chronische constipatie opgestart.

Dirk Reyn, CEO van Movetis, zei in een toelichting op de trading update het volgende: "Met de roll-out van Resolor en de verdere ontwikkeling van onze aantrekkelijke klinische pijplijn, blijven we goede vorderingen maken bij het uitvoeren van ons businessplan. Resolor is al beschikbaar in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, en onze voorbereidingen om het product ook in aanvullende landen op de markt te brengen, verlopen zoals voorzien. De eerste reacties uit de markt tonen aan dat de medische wereld heel ontvankelijk is voor Resolor. "Endlich" is de meest gehoorde spontane reactie van Duitse GI-specialisten op de voorstelling van Resolor. Het is duidelijk dat zij Resolor beschouwen als een nieuwe therapeutische optie in een domein waarin gedurende talrijke jaren weinig innovatie plaatsvond. We kijken ernaar uit om gedurende de rest van 2010 aanvullende, belangrijke waarde te creëren door verdere mijlpalen te halen op het vlak van commercialisering en ontwikkeling."

• Resolor® (prucalopride) wordt met enthousiasme onthaald, zowel op GI-medische congressen als bij GI-specialisten op het terrein. Therapiestart bij patiënten volgens plan. • Kaspositie van €99,6 miljoen; Resolor haalt €0,4 miljoen kwartaalomzet, zoals voorzien op basis van 2 maanden verkoop in Duitsland en initiële verkopen aan groothandels in het VK. • Voorbereidingen van Movetis om Resolor zelf in drie andere Europese markten te introduceren zitten op schema. Partnership-besprekingen vorderen om Resolor ook in andere Europese landen van het Movetis-territorium te introduceren. • Johnson & Johnson Pharmaceutical Research & Development in Azië heeft een Fase III studie met Resolor bij Aziatische patiënten met chronische constipatie opgestart. Dirk Reyn, CEO van Movetis, zei in een toelichting op de trading update het volgende: "Met de roll-out van Resolor en de verdere ontwikkeling van onze aantrekkelijke klinische pijplijn, blijven we goede vorderingen maken bij het uitvoeren van ons businessplan. Resolor is al beschikbaar in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, en onze voorbereidingen om het product ook in aanvullende landen op de markt te brengen, verlopen zoals voorzien. De eerste reacties uit de markt tonen aan dat de medische wereld heel ontvankelijk is voor Resolor. "Endlich" is de meest gehoorde spontane reactie van Duitse GI-specialisten op de voorstelling van Resolor. Het is duidelijk dat zij Resolor beschouwen als een nieuwe therapeutische optie in een domein waarin gedurende talrijke jaren weinig innovatie plaatsvond. We kijken ernaar uit om gedurende de rest van 2010 aanvullende, belangrijke waarde te creëren door verdere mijlpalen te halen op het vlak van commercialisering en ontwikkeling."