Karen Couck (AB-InBev): "De wereldwijde economie is zich nog aan het herstellen, aan een tempo dat varieert van land tot land. We zien Latijns-Amerika en Azië als regio's met goede vooruitzichten voor economische groei, terwijl voor bepaalde economieën de vooruitzichten nog steeds onduidelijk zijn. In onze grootste markt, de Verenigde Staten, zijn er eerste tekenen van een daling van de werkloosheidsgraad. Indien die duurzaam is, zou dit volgens ons het consumentenvertrouwen verbeteren en een positieve impact hebben op de bierindustrie."

Intussen zal het bedrijf van de leidinggevende posities in de belangrijkste markten gebruik maken om in 2011 de verkoop- en marketinginvesteringen te vergroten met 5 à 10%.

Couck:"Zo zullen wij een nog sterkere positie hebben om ten volle voordeel te halen van het economisch herstel, markt per markt. Aanhoudende investeringen in onze merken en dit samen met discipline inzake opbrengstenbeheer en een verbeterde merkenmix, zouden ons in staat moeten stellen een opbrengstengroei per hl te kunnen neerzetten, hoger dan de inflatie. Wat verwachten dat de volumes voor het eerste kwartaal zwakker zullen zijn, vooral onder invloed van de hoge werkloosheidsgraad bij onze kernconsumenten in de Verenigde Staten alsook zware regenval in Brazilië, en dat we een groei zullen optekenen vanaf 2Q11 naar de tweede jaarhelft toe. We verwachten dat de Kostprijs Verkochte Goederen per hl in 2011 met een laag eencijferig percentage zal groeien bij een constante geografische basis. Wereldwijde stijgingen van de grondstofkosten zouden moeten opgevangen worden door de afdekkingstrategie van het bedrijf, besparingen op het vlak van aankoopactiviteiten en verdere verhogingen van de efficiëntie van onze activiteiten.

Wat de synergieën van de integratie van Anheuser-Busch betreft, verwachten we dat we in 2011 tenminste de bijkomende 270 miljoen USD aan synergieën zullen realiseren die onze totaal gerealiseerde synergieën op het niveau brengt van ons engagement om in totaal 2,25 miljard USD te realiseren. We zullen blijven verder investeren in de uitbreiding van onze capaciteit om aan de vraag in belangrijke groeimarkten te voldoen en om onze commerciële innovatiepijplijn verder uit te breiden. Bijgevolg verwachten we verwachten we dat de netto investeringsuitgaven voor 2011 tussen 2,7 en 2,9 miljard USD zullen liggen, vergeleken met 2,1 miljard USD in 2010. We blijven vastbesloten om onze schuldpositie verder af te bouwen en verwachten onze nettoschuld/EBITDA-ratio doelstelling van 2.0 te halen tegen 2012."

Karen Couck (AB-InBev): "De wereldwijde economie is zich nog aan het herstellen, aan een tempo dat varieert van land tot land. We zien Latijns-Amerika en Azië als regio's met goede vooruitzichten voor economische groei, terwijl voor bepaalde economieën de vooruitzichten nog steeds onduidelijk zijn. In onze grootste markt, de Verenigde Staten, zijn er eerste tekenen van een daling van de werkloosheidsgraad. Indien die duurzaam is, zou dit volgens ons het consumentenvertrouwen verbeteren en een positieve impact hebben op de bierindustrie." Intussen zal het bedrijf van de leidinggevende posities in de belangrijkste markten gebruik maken om in 2011 de verkoop- en marketinginvesteringen te vergroten met 5 à 10%. Couck:"Zo zullen wij een nog sterkere positie hebben om ten volle voordeel te halen van het economisch herstel, markt per markt. Aanhoudende investeringen in onze merken en dit samen met discipline inzake opbrengstenbeheer en een verbeterde merkenmix, zouden ons in staat moeten stellen een opbrengstengroei per hl te kunnen neerzetten, hoger dan de inflatie. Wat verwachten dat de volumes voor het eerste kwartaal zwakker zullen zijn, vooral onder invloed van de hoge werkloosheidsgraad bij onze kernconsumenten in de Verenigde Staten alsook zware regenval in Brazilië, en dat we een groei zullen optekenen vanaf 2Q11 naar de tweede jaarhelft toe. We verwachten dat de Kostprijs Verkochte Goederen per hl in 2011 met een laag eencijferig percentage zal groeien bij een constante geografische basis. Wereldwijde stijgingen van de grondstofkosten zouden moeten opgevangen worden door de afdekkingstrategie van het bedrijf, besparingen op het vlak van aankoopactiviteiten en verdere verhogingen van de efficiëntie van onze activiteiten. Wat de synergieën van de integratie van Anheuser-Busch betreft, verwachten we dat we in 2011 tenminste de bijkomende 270 miljoen USD aan synergieën zullen realiseren die onze totaal gerealiseerde synergieën op het niveau brengt van ons engagement om in totaal 2,25 miljard USD te realiseren. We zullen blijven verder investeren in de uitbreiding van onze capaciteit om aan de vraag in belangrijke groeimarkten te voldoen en om onze commerciële innovatiepijplijn verder uit te breiden. Bijgevolg verwachten we verwachten we dat de netto investeringsuitgaven voor 2011 tussen 2,7 en 2,9 miljard USD zullen liggen, vergeleken met 2,1 miljard USD in 2010. We blijven vastbesloten om onze schuldpositie verder af te bouwen en verwachten onze nettoschuld/EBITDA-ratio doelstelling van 2.0 te halen tegen 2012."