Verder heeft nu ook Catalonië om hulp gevraagd bij de federale overheid, het betreft een bedrag van 5 miljard euro. Catalonië is na Valencia en Murcia de derde Spaanse regio die om hulp moet vragen.

De Europese beurzen zijn inmiddels dieper in het rood gedoken, de belangrijkste indices verliezen nu meer dan 1%.

Interne groei van ruim 5% bij Lotus Bakeries

Tijdens het eerste semester groeide de geconsolideerde omzet van de Groep Lotus Bakeries met 4,3% tot 139,3 miljoen EUR. Op een vergelijkbare basis bedraagt de interne groei ruim 5%, hierbij wordt het stopzetten van het contract met Ikea in rekening gebracht. De groei die werd gerealiseerd op de merkproducten lag daarbij nog iets hoger.

In de eerste jaarhelft realiseerde Lotus Bakeries België een sterke groei. Een doorgedreven focus op consistente kwaliteit en onderscheidende smaak gecombineerd met significante investeringen in communicatie met de consument werpen nog altijd zijn vruchten af. Het Lotus merk kon immers, na een goed 2011, zijn marktaandeel binnen de segmenten van speculoos, gebak en wafels en peperkoek verder versterken.

De groei van de ontbijtkoekmarkt in Nederland zet zich ook in het eerste semester voort onder impuls van nieuwe televisie campagnes voor het merk Peijnenburg en Snelle Jelle alsmede door succesvolle introducties zoals Peijnenburg Overheerlijk en Tussendoor.

In het eerste semester werd in Frankrijk gestart met het ondersteunen van Lotus speculoos middels een televisie campagne gericht op het versterken van het Lotus merk en de koppeling tussen Lotus en het koffie moment. Deze campagne is het vervolg op de twee nationale billboard campagnes die in 2011 gevoerd zijn.

In de area's UK, North-Eastern Europe, North America en Export bestaat de strategie er in om speculoos verder uit te bouwen en alle ontplooiingskansen te geven. Tijdens het eerste semester realiseerde speculoos een verdere groei ten opzichte van voorgaand jaar.

De politiek van Lotus Bakeries om de prijsevoluties van grondstoffen, verpakkingsmateriaal en andere kostprijselementen in combinatie met productie-efficiënties te verrekenen in de tariefprijzen zal consistent worden doorgetrokken.

Zowel het Management als de Raad van Bestuur van Lotus Bakeries zijn overtuigd dat de juiste strategie en goede basis aanwezig zijn om op termijn verder te blijven groeien.

Verder heeft nu ook Catalonië om hulp gevraagd bij de federale overheid, het betreft een bedrag van 5 miljard euro. Catalonië is na Valencia en Murcia de derde Spaanse regio die om hulp moet vragen. De Europese beurzen zijn inmiddels dieper in het rood gedoken, de belangrijkste indices verliezen nu meer dan 1%. Interne groei van ruim 5% bij Lotus Bakeries Tijdens het eerste semester groeide de geconsolideerde omzet van de Groep Lotus Bakeries met 4,3% tot 139,3 miljoen EUR. Op een vergelijkbare basis bedraagt de interne groei ruim 5%, hierbij wordt het stopzetten van het contract met Ikea in rekening gebracht. De groei die werd gerealiseerd op de merkproducten lag daarbij nog iets hoger. In de eerste jaarhelft realiseerde Lotus Bakeries België een sterke groei. Een doorgedreven focus op consistente kwaliteit en onderscheidende smaak gecombineerd met significante investeringen in communicatie met de consument werpen nog altijd zijn vruchten af. Het Lotus merk kon immers, na een goed 2011, zijn marktaandeel binnen de segmenten van speculoos, gebak en wafels en peperkoek verder versterken. De groei van de ontbijtkoekmarkt in Nederland zet zich ook in het eerste semester voort onder impuls van nieuwe televisie campagnes voor het merk Peijnenburg en Snelle Jelle alsmede door succesvolle introducties zoals Peijnenburg Overheerlijk en Tussendoor. In het eerste semester werd in Frankrijk gestart met het ondersteunen van Lotus speculoos middels een televisie campagne gericht op het versterken van het Lotus merk en de koppeling tussen Lotus en het koffie moment. Deze campagne is het vervolg op de twee nationale billboard campagnes die in 2011 gevoerd zijn. In de area's UK, North-Eastern Europe, North America en Export bestaat de strategie er in om speculoos verder uit te bouwen en alle ontplooiingskansen te geven. Tijdens het eerste semester realiseerde speculoos een verdere groei ten opzichte van voorgaand jaar. De politiek van Lotus Bakeries om de prijsevoluties van grondstoffen, verpakkingsmateriaal en andere kostprijselementen in combinatie met productie-efficiënties te verrekenen in de tariefprijzen zal consistent worden doorgetrokken. Zowel het Management als de Raad van Bestuur van Lotus Bakeries zijn overtuigd dat de juiste strategie en goede basis aanwezig zijn om op termijn verder te blijven groeien.