Op 24 maart stond de teller qua verloren productie op 320.000 wagens, maar steeds meer bedrijven dreigen zonder onderdelen te vallen. Zo zal ook de Ford-fabriek in Genk noodgedwongen gedurende vijf dagen de productie moeten stopzetten.

Michael Robinet, vice president bij IHS Automotive, is van mening dat de echte problemen pas in de loop van de maand april gaan opduiken, wanneer de constructeurs door hun voorraden raken.

Voor de Amerikaanse autobedrijven stelden zich tot dusver nog niet zo veel problemen, maar die gaan er nu binnenkort dus wel komen. Het is nog onduidelijk in welke mate het gebrek aan onderdelen op de resultaten van de Amerikaanse autobedrijven gaat wegen.

Op 24 maart stond de teller qua verloren productie op 320.000 wagens, maar steeds meer bedrijven dreigen zonder onderdelen te vallen. Zo zal ook de Ford-fabriek in Genk noodgedwongen gedurende vijf dagen de productie moeten stopzetten. Michael Robinet, vice president bij IHS Automotive, is van mening dat de echte problemen pas in de loop van de maand april gaan opduiken, wanneer de constructeurs door hun voorraden raken. Voor de Amerikaanse autobedrijven stelden zich tot dusver nog niet zo veel problemen, maar die gaan er nu binnenkort dus wel komen. Het is nog onduidelijk in welke mate het gebrek aan onderdelen op de resultaten van de Amerikaanse autobedrijven gaat wegen.