Jan Margot (Belgacom): "Traditioneel kijken we altijd naar de opbrengsten en ook ditmaal doen we geen voorspelling wat de winst betreft. Het is echter de logica zelf dat ook de winst zal volgen wanneer de omzetprognose wordt verhoogd. We gaan namelijk ook verder met te besparen op de kosten, wat de winstgevendheid ten goede komt. We handhaven overigens wel onze dividendvoorspelling."

De strategie van Belgacom om klanten te houden en zelfs bij te winnen, blijkt succes af te werpen. Margot: "Dat we dergelijke goede resultaten kunnen voorleggen, is te danken aan onze convergentiestrategie. We hebben ons productenaanbod vereenvoudigd, door onze packets kunnen de klanten geld besparen. Onze strategie loont zich inderdaad, wat onder andere blijkt uit de forse groei van het aantal abonnees van Belgacom TV. In vergelijking met vorig jaar laten we daar een groei met 47% optekenen. Ook qua internet mogen we qua groei niet klagen. We zijn alleszins tevreden over de eerste helft van het boekjaar."

Jan Margot (Belgacom): "Traditioneel kijken we altijd naar de opbrengsten en ook ditmaal doen we geen voorspelling wat de winst betreft. Het is echter de logica zelf dat ook de winst zal volgen wanneer de omzetprognose wordt verhoogd. We gaan namelijk ook verder met te besparen op de kosten, wat de winstgevendheid ten goede komt. We handhaven overigens wel onze dividendvoorspelling." De strategie van Belgacom om klanten te houden en zelfs bij te winnen, blijkt succes af te werpen. Margot: "Dat we dergelijke goede resultaten kunnen voorleggen, is te danken aan onze convergentiestrategie. We hebben ons productenaanbod vereenvoudigd, door onze packets kunnen de klanten geld besparen. Onze strategie loont zich inderdaad, wat onder andere blijkt uit de forse groei van het aantal abonnees van Belgacom TV. In vergelijking met vorig jaar laten we daar een groei met 47% optekenen. Ook qua internet mogen we qua groei niet klagen. We zijn alleszins tevreden over de eerste helft van het boekjaar."