De omzet van Omega Pharma is in het 1e trimester 2010 met 4,4 % gestegen tot € 202 mio. Voor het 3e opeenvolgende kwartaal toont de Omega Pharma Groep aldus dat de aangescherpte strategie - met versterkte managementstructuren, doorgedreven innovatie, uitgebreid merkenbeleid en focus op de Emerging Markets - garant kan staan voor continue groei.
Q1/2010 was het beste 1e kwartaal ooit voor Omega Pharma, met voor het eerst een Q1-omzet boven de € 200 mio. De vele maatregelen, in 2009 ingevoerd, tonen de eerste resultaten.
Zo groeien de Emerging Markets dankzij de sterke lokale structuren, die gevoed worden door het innovatiebeleid en de centrale merkenaansturing. Ook West-Europa groeit en thuisland België blijft verrassen.
In Frankrijk deed het nieuwe team de noodzakelijke analyses en wordt nu een daadkrachtig merkenbeleid doorgevoerd, dat nog dit jaar de kwartaalomzet moet stabiliseren.
Jan De Kerpel (KBC Securities): "Omega Pharma verraste aangenaam in België, waarmee de zwakkere prestatie in de rest van West-Europa werd gecompenseerd. Het advies opbouwen en het koersdoel van 43 euro blijven gehandhaafd."
Q1/2010 was het beste 1e kwartaal ooit voor Omega Pharma, met voor het eerst een Q1-omzet boven de € 200 mio. De vele maatregelen, in 2009 ingevoerd, tonen de eerste resultaten.
Zo groeien de Emerging Markets dankzij de sterke lokale structuren, die gevoed worden door het innovatiebeleid en de centrale merkenaansturing. Ook West-Europa groeit en thuisland België blijft verrassen.
In Frankrijk deed het nieuwe team de noodzakelijke analyses en wordt nu een daadkrachtig merkenbeleid doorgevoerd, dat nog dit jaar de kwartaalomzet moet stabiliseren.
Jan De Kerpel (KBC Securities): "Omega Pharma verraste aangenaam in België, waarmee de zwakkere prestatie in de rest van West-Europa werd gecompenseerd. Het advies opbouwen en het koersdoel van 43 euro blijven gehandhaafd."