Dit waren de hoogtepunten van de mediagroep over 2009:

*Het tweede semester toont een positief netto groepsresultaat van 6,7 miljoen euro, mede dank zij de positieve effecten van de eerdere gedane herstructureringen.

*Het courante nettoresultaat van het jaar 2009 bedraagt 10,6 miljoen euro. Het netto groepsresultaat (met inbegrip van de herstructureringskosten) vertoont een verlies van 4,7 miljoen euro.

In 2009 werd voor meer dan 16 miljoen euro aan eenmalige herstructureringskosten geboekt.

*De courante EBITDA (= REBITDA) daalde tot 53,2 miljoen euro, voornamelijk door lagere advertentie-inkomsten. Abonnementen en losse verkoop bleven grotendeels op peil.

Jan Staelens (Roularta): "We moeten op dit elan verder gaan, waarbij we op het einde van vorig jaar en bij het begin van dit jaar een lichte verbetering van de markt vaststelden. Het is natuurlijk te vroeg om al euforisch te worden, maar anderzijds gaan de zaken wel weer beter."

Jan Staelens merkt op dat het moeilijk is om een guidance te geven voor 2010: "We kunnen nog steeds moeilijk ver vooruit kijken in de toekomst. Klanten aarzelen langer alvorens ze bestellingen plaatsen, maar uiteindelijk plaatsen die order toch. Er is dus duidelijk een positieve trend, maar die is voorlopig nog te zwak om goed te maken wat tijdens de crisis verloren ging."

Dit waren de hoogtepunten van de mediagroep over 2009: *Het tweede semester toont een positief netto groepsresultaat van 6,7 miljoen euro, mede dank zij de positieve effecten van de eerdere gedane herstructureringen. *Het courante nettoresultaat van het jaar 2009 bedraagt 10,6 miljoen euro. Het netto groepsresultaat (met inbegrip van de herstructureringskosten) vertoont een verlies van 4,7 miljoen euro. In 2009 werd voor meer dan 16 miljoen euro aan eenmalige herstructureringskosten geboekt. *De courante EBITDA (= REBITDA) daalde tot 53,2 miljoen euro, voornamelijk door lagere advertentie-inkomsten. Abonnementen en losse verkoop bleven grotendeels op peil. Jan Staelens (Roularta): "We moeten op dit elan verder gaan, waarbij we op het einde van vorig jaar en bij het begin van dit jaar een lichte verbetering van de markt vaststelden. Het is natuurlijk te vroeg om al euforisch te worden, maar anderzijds gaan de zaken wel weer beter." Jan Staelens merkt op dat het moeilijk is om een guidance te geven voor 2010: "We kunnen nog steeds moeilijk ver vooruit kijken in de toekomst. Klanten aarzelen langer alvorens ze bestellingen plaatsen, maar uiteindelijk plaatsen die order toch. Er is dus duidelijk een positieve trend, maar die is voorlopig nog te zwak om goed te maken wat tijdens de crisis verloren ging."