Eric Noll, vice president verantwoordelijk voor transacties bij de Nasdaq, stelt dat het volledige orderboek van afgelopen vrijdag zal worden onderzocht.

Op basis van de verkregen informatie zal worden vastgesteld welke handelaren recht hebben op een compensatie vanwege fouten die door Nasdaq werden gemaakt.

De Securities and Exchange Commission onderzoekt inmiddels hoe het mogelijk is dat Facebook met vertraging in de notering is gekomen.

General Motors wil niet meer adverteren op Facebook

Is General Motors verantwoordelijk voor de koersval bij Facebook?, zo luidt nu de vraag die sommige analisten zich stellen. General Motors zal niet meer adverteren op Facebook, zo maakte het bedrijf slechts enkele dagen voor de beursintroductie van het bedrijf bekend.

De timing van de mededeling kon niet slechter zijn geweest, het effect was hetzelfde alsof een grote partij short was gegaan op het aandeel Facebook. Uiteraard was dat op dat moment niet mogelijk, om de eenvoudige reden dat het aandeel toen nog niet op de beurs was genoteerd.

Daarmee wordt echter wel één van de zwakke plekken van het bedrijf aan het licht gebracht. Facebook beschikt niet over een bron van inkomsten waar het blindelings op kan vertrouwen en zoals Google er één heeft. De nieuwkomer op de Nasdaq heeft nog steeds een business model dat in volle evolutie is.

Eric Noll, vice president verantwoordelijk voor transacties bij de Nasdaq, stelt dat het volledige orderboek van afgelopen vrijdag zal worden onderzocht. Op basis van de verkregen informatie zal worden vastgesteld welke handelaren recht hebben op een compensatie vanwege fouten die door Nasdaq werden gemaakt. De Securities and Exchange Commission onderzoekt inmiddels hoe het mogelijk is dat Facebook met vertraging in de notering is gekomen. General Motors wil niet meer adverteren op Facebook Is General Motors verantwoordelijk voor de koersval bij Facebook?, zo luidt nu de vraag die sommige analisten zich stellen. General Motors zal niet meer adverteren op Facebook, zo maakte het bedrijf slechts enkele dagen voor de beursintroductie van het bedrijf bekend. De timing van de mededeling kon niet slechter zijn geweest, het effect was hetzelfde alsof een grote partij short was gegaan op het aandeel Facebook. Uiteraard was dat op dat moment niet mogelijk, om de eenvoudige reden dat het aandeel toen nog niet op de beurs was genoteerd. Daarmee wordt echter wel één van de zwakke plekken van het bedrijf aan het licht gebracht. Facebook beschikt niet over een bron van inkomsten waar het blindelings op kan vertrouwen en zoals Google er één heeft. De nieuwkomer op de Nasdaq heeft nog steeds een business model dat in volle evolutie is.