Op de valutamarkten maakt de euro opnieuw een goede beurt, de Europese eenheidsmunt breekt door de kaap van 1,24 punten. De reputatie van de banken krijgt opnieuw een deuk, nu blijkt dat het Britse Standard Chartered betrokken is bij illegale transacties met Iran. Die transacties zouden betrekking hebben op minstens 250 miljard dollar.

Punch Powertrain werkt aan een revolutionaire vliegwiel-hybride transmissie voor personenauto's

Punch Powertrain uit Sint-Truiden is vergevorderd met de ontwikkeling van een Continu Variabele Transmissie (CVT) met ingebouwd vliegwiel.

Hierdoor moet het normverbruik met 20% kunnen verminderen. Bij stadsverkeer kan dit zelfs oplopen tot 30%.

Het onderzoeksproject gebeurt in samenwerking met een aantal partners uit Nederland, waaronder Drivetrain Innovations (DTI) en de Technische Universiteit van Eindhoven (TU/e).

Het principe van een vliegwiel-hybride is niet nieuw, maar door te veel beperkingen in de elektronica was de aansturing van dit complexe systeem decennia lang niet mogelijk.

Mede dankzij de nodige investeringen in personeel en technologieën is Punch Powertrain nu wel in staat om deze technologie verder te ontwikkelen.

Op de valutamarkten maakt de euro opnieuw een goede beurt, de Europese eenheidsmunt breekt door de kaap van 1,24 punten. De reputatie van de banken krijgt opnieuw een deuk, nu blijkt dat het Britse Standard Chartered betrokken is bij illegale transacties met Iran. Die transacties zouden betrekking hebben op minstens 250 miljard dollar.Punch Powertrain werkt aan een revolutionaire vliegwiel-hybride transmissie voor personenauto's Punch Powertrain uit Sint-Truiden is vergevorderd met de ontwikkeling van een Continu Variabele Transmissie (CVT) met ingebouwd vliegwiel. Hierdoor moet het normverbruik met 20% kunnen verminderen. Bij stadsverkeer kan dit zelfs oplopen tot 30%. Het onderzoeksproject gebeurt in samenwerking met een aantal partners uit Nederland, waaronder Drivetrain Innovations (DTI) en de Technische Universiteit van Eindhoven (TU/e). Het principe van een vliegwiel-hybride is niet nieuw, maar door te veel beperkingen in de elektronica was de aansturing van dit complexe systeem decennia lang niet mogelijk. Mede dankzij de nodige investeringen in personeel en technologieën is Punch Powertrain nu wel in staat om deze technologie verder te ontwikkelen.