In deze periode is in totaal voor 36 miljoen euro aan nieuwe orders verworven. Imtech heeft met in totaal 10 vestigingen een sterke positie in deze regio en ziet goede kansen voor verdere groei in de nabije toekomst.

René van der Bruggen CEO Imtech: 'Ik kom net terug van een reis langs onze belangrijkste vestigingen in China en Singapore. Het maritieme economische klimaat trekt hier weer aan. Deze regio ontwikkelt zich tot een belangrijk centrum voor de mondiale scheepvaart. In het eerste halfjaar 2010 zijn er ruim 200 contracten voor nieuw te bouwen schepen op de markt gekomen, aanzienlijk meer in vergelijking met vorig jaar. Met onze hoofdvestigingen in Hong Kong, Shanghai en Singapore en zes subvestigingen in andere maritieme centra bestrijken we de marktsegmenten van offshore en 'special vessels', werkschepen, containerschepen, bulkcarriers, luxe jachten en marineschepen. De combinatie van complexe ('tailor-made') technische totaaloplossingen, innovatieve technologie op het gebied van automatisering, energie, navigatie & communicatie én 'proven technology' maakt dat Imtech over een uitgebreid dienstenpakket beschikt voor zowel Aziatische werven als westerse eigenaren die hun schepen hier laten bouwen. Imtech focust zowel op nieuwbouw als upgrading, onderhoud en beheer in relatie tot de totale levenscyclus van schepen. Voor dit jaar verwachten we voor het eerst de grens van 100 miljoen euro order-intake in deze regio te overschrijden, ook al omdat de diverse vestigingen intensiever met elkaar samenwerken en 'cross-selling' tot stand weten te brengen.'

In deze periode is in totaal voor 36 miljoen euro aan nieuwe orders verworven. Imtech heeft met in totaal 10 vestigingen een sterke positie in deze regio en ziet goede kansen voor verdere groei in de nabije toekomst. René van der Bruggen CEO Imtech: 'Ik kom net terug van een reis langs onze belangrijkste vestigingen in China en Singapore. Het maritieme economische klimaat trekt hier weer aan. Deze regio ontwikkelt zich tot een belangrijk centrum voor de mondiale scheepvaart. In het eerste halfjaar 2010 zijn er ruim 200 contracten voor nieuw te bouwen schepen op de markt gekomen, aanzienlijk meer in vergelijking met vorig jaar. Met onze hoofdvestigingen in Hong Kong, Shanghai en Singapore en zes subvestigingen in andere maritieme centra bestrijken we de marktsegmenten van offshore en 'special vessels', werkschepen, containerschepen, bulkcarriers, luxe jachten en marineschepen. De combinatie van complexe ('tailor-made') technische totaaloplossingen, innovatieve technologie op het gebied van automatisering, energie, navigatie & communicatie én 'proven technology' maakt dat Imtech over een uitgebreid dienstenpakket beschikt voor zowel Aziatische werven als westerse eigenaren die hun schepen hier laten bouwen. Imtech focust zowel op nieuwbouw als upgrading, onderhoud en beheer in relatie tot de totale levenscyclus van schepen. Voor dit jaar verwachten we voor het eerst de grens van 100 miljoen euro order-intake in deze regio te overschrijden, ook al omdat de diverse vestigingen intensiever met elkaar samenwerken en 'cross-selling' tot stand weten te brengen.'