Damen Schelde Naval Shipbuilding (Vlissingen), bouwer van het nieuwe logistieke ondersteuningsschip 'Karel Doorman', verstrekte Imtech opdracht voor het ontwerp, de productie, levering en implementatie van diverse technologische oplossingen aan boord van dit 'Joint Support Ship' (JSS) van de Koninklijke marine.

Verder ontving Imtech opdrachten voor een technologische upgrade van het uit 1995 daterende bevoorradingsschip 'Hr. Ms. Amsterdam' van de Koninklijke marine en een technologische upgrade van twee M-fregatten van de Belgische zeemacht.

René van der Bruggen, CEO Imtech: 'Imtech is één van de sterkste technologiespelers in de markt voor marineschepen en werkt wereldwijd voor vele marines. Opdrachten voor de voor het nieuwe logistieke ondersteuningsschip 'Karel Doorman', zijn belangrijk voor ons. Niet alleen vanuit continuïteitsoverwegingen, maar ook als basis voor mondiale export van innovatieve technologieën. In de hechte samenwerking met opdrachtgevers als de Koninklijke marine, Damen en ook andere partijen uit de maritieme keten kunnen we onze kennis en kunde veel beter etaleren en de kracht van onze technologische innovaties keer op keer bewijzen. Zo zijn bijvoorbeeld orders van de Turkse, Marokkaanse, Singaporese en Zuid-Koreaanse marines verworven. Dit is goed voor de Nederlandse werkgelegenheid en bevestigt de belangrijke positie van de Nederlandse industrie op het maritieme wereldtoneel.'

Damen Schelde Naval Shipbuilding (Vlissingen), bouwer van het nieuwe logistieke ondersteuningsschip 'Karel Doorman', verstrekte Imtech opdracht voor het ontwerp, de productie, levering en implementatie van diverse technologische oplossingen aan boord van dit 'Joint Support Ship' (JSS) van de Koninklijke marine. Verder ontving Imtech opdrachten voor een technologische upgrade van het uit 1995 daterende bevoorradingsschip 'Hr. Ms. Amsterdam' van de Koninklijke marine en een technologische upgrade van twee M-fregatten van de Belgische zeemacht. René van der Bruggen, CEO Imtech: 'Imtech is één van de sterkste technologiespelers in de markt voor marineschepen en werkt wereldwijd voor vele marines. Opdrachten voor de voor het nieuwe logistieke ondersteuningsschip 'Karel Doorman', zijn belangrijk voor ons. Niet alleen vanuit continuïteitsoverwegingen, maar ook als basis voor mondiale export van innovatieve technologieën. In de hechte samenwerking met opdrachtgevers als de Koninklijke marine, Damen en ook andere partijen uit de maritieme keten kunnen we onze kennis en kunde veel beter etaleren en de kracht van onze technologische innovaties keer op keer bewijzen. Zo zijn bijvoorbeeld orders van de Turkse, Marokkaanse, Singaporese en Zuid-Koreaanse marines verworven. Dit is goed voor de Nederlandse werkgelegenheid en bevestigt de belangrijke positie van de Nederlandse industrie op het maritieme wereldtoneel.'