De opdracht vertegenwoordigt een waarde van in totaal ruim 30 miljoen euro.

Imtech (Imtech Marine Group, de Duitse business unit Imtech Schiffbau-/Dockbautechnik) zal de vier F125 fregatten voorzien van hightech en energiezuinige 'heating, ventilation & air conditioning' (HVAC) die per ruimte individueel instelbaar is. Imtech is verantwoordelijk voor zowel de engineering, implementatie als inbedrijfstelling.

De opdracht is afkomstig van de Arge F125, die bestaat uit ThyssenKrupp Marine Systems en de Lürssen Werft. De vier fregatten zullen in 2017 operationeel zijn.

De eisen die aan deze fregatten gesteld worden weerspiegelen het gewijzigd inzetprofiel van de Duitse Marine, die zich steeds vaker richt op langdurige internationale vredesmissie.

De technologie die Imtech op de fregatten is speciaal ontworpen met het oog op langdurig en intensief gebruik, voldoet aan de hoogste eisen en kan worden ingezet in de meest extreme (klimatologische) omstandigheden.

De opdracht vertegenwoordigt een waarde van in totaal ruim 30 miljoen euro.Imtech (Imtech Marine Group, de Duitse business unit Imtech Schiffbau-/Dockbautechnik) zal de vier F125 fregatten voorzien van hightech en energiezuinige 'heating, ventilation & air conditioning' (HVAC) die per ruimte individueel instelbaar is. Imtech is verantwoordelijk voor zowel de engineering, implementatie als inbedrijfstelling. De opdracht is afkomstig van de Arge F125, die bestaat uit ThyssenKrupp Marine Systems en de Lürssen Werft. De vier fregatten zullen in 2017 operationeel zijn. De eisen die aan deze fregatten gesteld worden weerspiegelen het gewijzigd inzetprofiel van de Duitse Marine, die zich steeds vaker richt op langdurige internationale vredesmissie. De technologie die Imtech op de fregatten is speciaal ontworpen met het oog op langdurig en intensief gebruik, voldoet aan de hoogste eisen en kan worden ingezet in de meest extreme (klimatologische) omstandigheden.