Nike maakte over het derde kwartaal van 2009-2010 een hogere winst bekend en deed het beter dan de analisten hadden verwacht. De verkoper van sportschoenen presteerde sterk op de Amerikaanse thuismarkt, maar deed het ook in China goed.

De nettowinst kwam over de verslagperiode uit op 496,4 miljoen dollar, tegenover 293,8 miljoen dollar tijdens dezelfde periode een jaar eerder. De winst per aandeel steeg van 50 dollarcent naar 1,01 dollar, waar de analisten op maar 98 dollarcent gerekend hadden.

Nike maakte over het derde kwartaal van 2009-2010 een hogere winst bekend en deed het beter dan de analisten hadden verwacht. De verkoper van sportschoenen presteerde sterk op de Amerikaanse thuismarkt, maar deed het ook in China goed. De nettowinst kwam over de verslagperiode uit op 496,4 miljoen dollar, tegenover 293,8 miljoen dollar tijdens dezelfde periode een jaar eerder. De winst per aandeel steeg van 50 dollarcent naar 1,01 dollar, waar de analisten op maar 98 dollarcent gerekend hadden.