De koers van het aandeel heeft onder stevige druk gestaan nadat het concern begin dit jaar de eerste winstwaarschuwing in twee decennia afgaf.

In april nam Tesco echter maatregelen. Het presenteerde een nieuwe strategie waarbij het accent lag op lage prijzen om marktaandeel terug te winnen, een efficiencyslag in de winkels en een rem op nieuwe winkels.

Vier maanden later zijn de eerste resultaten te zien van de ingeslagen koers. De volumes van het concern laten al vier maanden op rij in vergelijking met die van concurrenten een positieve ontwikkeling zien. Dat duidt op een toename in marktaandeel.

Betere cijfers in de komende kwartalen

In het Verenigd Koninkrijk liet op jaarbasis de omzet in het fiscale eerste kwartaal (dat eindigt op 26 mei en zonder nieuwe en/of gesloten winkels mee te rekenen) nog negatieve groei zien.

ABN Amro verwacht echter betere cijfers in de komende kwartalen.

Tesco accepteert lagere marges in ruil voor hogere verkopen om marktaandeel te winnen.

Dat kan het concern zich permitteren omdat het een van de hoogste marges onder supermarkten heeft. De tussentijdse resultaten die 5 oktober bekend worden gemaakt zullen meer licht werpen over de invloed die het prijswapen heeft gehad op marges en verkopen.

De waardering van het aandeel loopt in pas met die van andere Europese supermarktketens. Het dividendrendement van 4,4% is billijk. Dat het concern de volumes ziet aantrekken is voor ABN Amro aanleiding om de opinie voor het aandeel te verhogen van houden naar kopen.

ABN Amro ziet Tesco op lange termijn als winnaar uit de bus komen in de meerdere verkoopkanalenstrategie waarop supermarkten zich momenteel richten.

De detailhandelsketen heeft allerlei winkelformules en beschikt over het meest uitgebreide winkelnetwerk om succesvol in te spelen op de trend dat er meer boodschappen worden gedaan op internet.

De koers van het aandeel heeft onder stevige druk gestaan nadat het concern begin dit jaar de eerste winstwaarschuwing in twee decennia afgaf. In april nam Tesco echter maatregelen. Het presenteerde een nieuwe strategie waarbij het accent lag op lage prijzen om marktaandeel terug te winnen, een efficiencyslag in de winkels en een rem op nieuwe winkels. Vier maanden later zijn de eerste resultaten te zien van de ingeslagen koers. De volumes van het concern laten al vier maanden op rij in vergelijking met die van concurrenten een positieve ontwikkeling zien. Dat duidt op een toename in marktaandeel.Betere cijfers in de komende kwartalen In het Verenigd Koninkrijk liet op jaarbasis de omzet in het fiscale eerste kwartaal (dat eindigt op 26 mei en zonder nieuwe en/of gesloten winkels mee te rekenen) nog negatieve groei zien. ABN Amro verwacht echter betere cijfers in de komende kwartalen. Tesco accepteert lagere marges in ruil voor hogere verkopen om marktaandeel te winnen. Dat kan het concern zich permitteren omdat het een van de hoogste marges onder supermarkten heeft. De tussentijdse resultaten die 5 oktober bekend worden gemaakt zullen meer licht werpen over de invloed die het prijswapen heeft gehad op marges en verkopen. De waardering van het aandeel loopt in pas met die van andere Europese supermarktketens. Het dividendrendement van 4,4% is billijk. Dat het concern de volumes ziet aantrekken is voor ABN Amro aanleiding om de opinie voor het aandeel te verhogen van houden naar kopen. ABN Amro ziet Tesco op lange termijn als winnaar uit de bus komen in de meerdere verkoopkanalenstrategie waarop supermarkten zich momenteel richten. De detailhandelsketen heeft allerlei winkelformules en beschikt over het meest uitgebreide winkelnetwerk om succesvol in te spelen op de trend dat er meer boodschappen worden gedaan op internet.