"Na de strenge winter in Q1 2013, stond de omzet van Deceuninck onder druk, door moeilijke marktomstandigheden in Europa, en ondanks een stijging van ons marktaandeel in de meeste landen. De omzetstijging in Turkije verzwakte tijdelijk in juni door de politieke situatie in de belangrijkste steden.

De omzet in de VS groeide gestaag, gedreven door een duurzaam herstel van de huizenmarkt en een continue verbetering van het consumentenvertrouwen. We zijn er in geslaagd onze brutomarge jaar-op-jaar stabiel te houden, maar de EBITDA werd

ongunstig beïnvloed door het lagere volume en de gestegen dubieuze debiteuren, wat uiteindelijk onze nettowinst negatief beïnvloed heeft.

In deze economisch moeilijke omstandigheden voeren we ons investeringsplan voor strategische groeiprojecten verder uit. Tijdens het eerste halfjaar 2013 investeerden we € 10,4 miljoen in de 3 pijlers van onze langetermijnstrategie "Building a sustainable home": Innovation - Ecology - Design. In West-Europa, boekten we vooruitgang met ons nieuw kleurengamma Omniral en het glasvezelversterkt raamsysteem. Bij Deceuninck Recycling stijgen de volumes geleidelijk aan zoals gepland."

"Na de strenge winter in Q1 2013, stond de omzet van Deceuninck onder druk, door moeilijke marktomstandigheden in Europa, en ondanks een stijging van ons marktaandeel in de meeste landen. De omzetstijging in Turkije verzwakte tijdelijk in juni door de politieke situatie in de belangrijkste steden. De omzet in de VS groeide gestaag, gedreven door een duurzaam herstel van de huizenmarkt en een continue verbetering van het consumentenvertrouwen. We zijn er in geslaagd onze brutomarge jaar-op-jaar stabiel te houden, maar de EBITDA werd ongunstig beïnvloed door het lagere volume en de gestegen dubieuze debiteuren, wat uiteindelijk onze nettowinst negatief beïnvloed heeft. In deze economisch moeilijke omstandigheden voeren we ons investeringsplan voor strategische groeiprojecten verder uit. Tijdens het eerste halfjaar 2013 investeerden we € 10,4 miljoen in de 3 pijlers van onze langetermijnstrategie "Building a sustainable home": Innovation - Ecology - Design. In West-Europa, boekten we vooruitgang met ons nieuw kleurengamma Omniral en het glasvezelversterkt raamsysteem. Bij Deceuninck Recycling stijgen de volumes geleidelijk aan zoals gepland."