Binnen de "ending wedge" zitten we naar alle waarschijnlijkheid in de vijfde golf die een nieuwe top boven de vorige top van 1.422 punten zal gaan maken. Vermits een "ending wedge" maximaal vijf golven telt, zitten we hoogstwaarschijnlijk in de laatste fase.

Als het patroon compleet is, volgt vaak een terugkeer naar het startpunt wat voor de S&P 500 inhoudt dat deze index naar de 1.010 punten kan terugvallen.

Hou daarom goed de onderste steunlijn in de gaten. Een neerwaartse doorbraak kan voor forse koersverliezen zorgen. De korte termijn ziet er dus goed uit, maar de stijgende langetermijntrend blijft waarschijnlijk niet overeind.

Wat zegt de daggrafiek?

Op de daggrafiek van de STOXX Europe 600 zien we volgens Geert Van Herck op de onderste grafiek de dalende trend van de verhandelde volumes.

Het is niet gezond als een stijgende trend met dalende volumes gepaard gaat. Maar zolang de index de steun op 259,28 punten niet neerwaarts doorbreekt, is de kans op een nieuwe koerstop boven 272,86 punten het bevoorrechte scenario. Dus: afbouwen bij een neerwaartse doorbraak van 259,28 punten.

Binnen de "ending wedge" zitten we naar alle waarschijnlijkheid in de vijfde golf die een nieuwe top boven de vorige top van 1.422 punten zal gaan maken. Vermits een "ending wedge" maximaal vijf golven telt, zitten we hoogstwaarschijnlijk in de laatste fase. Als het patroon compleet is, volgt vaak een terugkeer naar het startpunt wat voor de S&P 500 inhoudt dat deze index naar de 1.010 punten kan terugvallen. Hou daarom goed de onderste steunlijn in de gaten. Een neerwaartse doorbraak kan voor forse koersverliezen zorgen. De korte termijn ziet er dus goed uit, maar de stijgende langetermijntrend blijft waarschijnlijk niet overeind. Wat zegt de daggrafiek? Op de daggrafiek van de STOXX Europe 600 zien we volgens Geert Van Herck op de onderste grafiek de dalende trend van de verhandelde volumes. Het is niet gezond als een stijgende trend met dalende volumes gepaard gaat. Maar zolang de index de steun op 259,28 punten niet neerwaarts doorbreekt, is de kans op een nieuwe koerstop boven 272,86 punten het bevoorrechte scenario. Dus: afbouwen bij een neerwaartse doorbraak van 259,28 punten.