Onder andere Electronic Arts en Yum Brands hebben recent beslist om de prijzen voor een aantal producten te verlagen. Het fenomeen is recent nieuw, maar algemeen wordt verwacht dat nog meer bedrijven in de komende maanden de prijzen gaan verlagen.

Research In Motion (RIMM) verlaagde vorige week de prijs voor zijn BlackBerry Torch op Amazon.com van 199,99 dollar naar 99,99 dollar, wat op zijn minst een spectaculaire prijsverlaging mag worden genoemd.

Als redenen voor de prijsverlagingen worden veranderingen in het consumentengedrag opgegeven. De consumenten zijn voorzichtiger geworden, dit vanwege zekerheid over de economische toekomst.

Onder andere Electronic Arts en Yum Brands hebben recent beslist om de prijzen voor een aantal producten te verlagen. Het fenomeen is recent nieuw, maar algemeen wordt verwacht dat nog meer bedrijven in de komende maanden de prijzen gaan verlagen. Research In Motion (RIMM) verlaagde vorige week de prijs voor zijn BlackBerry Torch op Amazon.com van 199,99 dollar naar 99,99 dollar, wat op zijn minst een spectaculaire prijsverlaging mag worden genoemd. Als redenen voor de prijsverlagingen worden veranderingen in het consumentengedrag opgegeven. De consumenten zijn voorzichtiger geworden, dit vanwege zekerheid over de economische toekomst.