Deze operatie moet het bedrijf toelaten om versterkt uit de huidige mondiale crisis in de automobielsector te komen en verder te groeien.

VCST ontwerpt en produceert precisie-tandwielen voor motoren en transmissies, transmissie-assen en componenten voor remsystemen, zowel voor personenwagen, vrachtwagens als constructievoertuigen).

VCST is zowel actief op de Europese als Noord-Amerikaanse markt met fabrieken in St-Truiden (België - hoofdzetel), Reichenbach (Duitsland) en Leon (Mexico). Klanten zijn o.m. Continental, Volkswagen, ZF, Caterpillar, Paccar en Ford. De groep realiseerde in 2008 een omzet van 136 miljoen EUR en stelt meer dan 1000 personeelsleden tewerk.

VCST kwam eind 2005 in handen van het Duits-Franse buyouthuis Alpha. Door de recente instorting van de automobielmarkt werd de aanzienlijke schuldenlast van VCST problematisch en dwong zich de noodzaak op de balansstructuur van de vennootschap te verstevigen.

Deze operatie moet het bedrijf toelaten om versterkt uit de huidige mondiale crisis in de automobielsector te komen en verder te groeien.VCST ontwerpt en produceert precisie-tandwielen voor motoren en transmissies, transmissie-assen en componenten voor remsystemen, zowel voor personenwagen, vrachtwagens als constructievoertuigen). VCST is zowel actief op de Europese als Noord-Amerikaanse markt met fabrieken in St-Truiden (België - hoofdzetel), Reichenbach (Duitsland) en Leon (Mexico). Klanten zijn o.m. Continental, Volkswagen, ZF, Caterpillar, Paccar en Ford. De groep realiseerde in 2008 een omzet van 136 miljoen EUR en stelt meer dan 1000 personeelsleden tewerk.VCST kwam eind 2005 in handen van het Duits-Franse buyouthuis Alpha. Door de recente instorting van de automobielmarkt werd de aanzienlijke schuldenlast van VCST problematisch en dwong zich de noodzaak op de balansstructuur van de vennootschap te verstevigen.