De voornaamste redenen die aangehaald werden voor deze daling is de afname van de economische activiteit in China en de weinig fraaie economische vooruitzichten voor de Westerse industrielanden.

Daarbovenop notreert Arnaud Delaunay nog de dalende autoverkopen en het lijdt weinig twijfel dat de grootste staalproducent ter wereld zijn prognoses voor het lopende boekjaar neerwaarts zal moeten bijstellen.

De meeste analisten die het aandeel opvolgen, zijn al overgegaan tot een neerwaartse herziening van de verwachte winst per aandeel: voor de volgende 12 maanden wordt een daling van de winst met 11% verwacht. Hierdoor neemt het pessimisme bij de beleggers toe en en dit zet de koers onder druk.

Trendommekeer bij grondstoffenproducenten en andere cyclische waarden

Wat volgens Arnaud Delaunay nog het meeste zorgen baart, is de vaststelling dat op de belangrijkste beurzen de grondstoffenproducenten en andere cyclische waarden een trendommekeer lijken in te zetten.

Hetzelfde geldt voor de Australische dollar: een daling van deze munt wijst erop dat internationale beleggers lagere grondstoffenprijzen en een tragere economische groei verwachten.

Op de weekgrafiek ziet Delaunay dat de koers tussen april 2010 en vandaag door drie is gedeeld. De vorming van een driehoeksformatie verdient de nodige aandacht want als de steun op 10,50 euro gebroken wordt, kan het aandeel verder

dalen naar de volgende steunzone die zich in de zone van 8 - 9 euro bevindt.

Als Delaunay naar de daggrafiek kijken, zien we dezelfde driehoeksformatie opduiken. De top ligt op 18 euro en de steun

op 10,50 euro.

Eind augustus brak de koers door de steunlijn van een technisch patroon dat een "flag" (vlag) genoemd wordt. Hetzelfde geldt voor de RSI-indicator. De RSI-indicator brak door een steunlijn.

Het volgende koersdoel bevindt zich in de zone van 10,50 euro en als deze steunzone de koersdaling niet kan stoppen, kan de koers verder zakken tot 8 - 9 euro.

De voornaamste redenen die aangehaald werden voor deze daling is de afname van de economische activiteit in China en de weinig fraaie economische vooruitzichten voor de Westerse industrielanden. Daarbovenop notreert Arnaud Delaunay nog de dalende autoverkopen en het lijdt weinig twijfel dat de grootste staalproducent ter wereld zijn prognoses voor het lopende boekjaar neerwaarts zal moeten bijstellen. De meeste analisten die het aandeel opvolgen, zijn al overgegaan tot een neerwaartse herziening van de verwachte winst per aandeel: voor de volgende 12 maanden wordt een daling van de winst met 11% verwacht. Hierdoor neemt het pessimisme bij de beleggers toe en en dit zet de koers onder druk.Trendommekeer bij grondstoffenproducenten en andere cyclische waarden Wat volgens Arnaud Delaunay nog het meeste zorgen baart, is de vaststelling dat op de belangrijkste beurzen de grondstoffenproducenten en andere cyclische waarden een trendommekeer lijken in te zetten. Hetzelfde geldt voor de Australische dollar: een daling van deze munt wijst erop dat internationale beleggers lagere grondstoffenprijzen en een tragere economische groei verwachten. Op de weekgrafiek ziet Delaunay dat de koers tussen april 2010 en vandaag door drie is gedeeld. De vorming van een driehoeksformatie verdient de nodige aandacht want als de steun op 10,50 euro gebroken wordt, kan het aandeel verder dalen naar de volgende steunzone die zich in de zone van 8 - 9 euro bevindt. Als Delaunay naar de daggrafiek kijken, zien we dezelfde driehoeksformatie opduiken. De top ligt op 18 euro en de steun op 10,50 euro. Eind augustus brak de koers door de steunlijn van een technisch patroon dat een "flag" (vlag) genoemd wordt. Hetzelfde geldt voor de RSI-indicator. De RSI-indicator brak door een steunlijn. Het volgende koersdoel bevindt zich in de zone van 10,50 euro en als deze steunzone de koersdaling niet kan stoppen, kan de koers verder zakken tot 8 - 9 euro.