Deze prestatie komt van het herstel van de automobieldivisie die een positieve operationele marge laat zien (1,3%) tegenover een verlies van 25 miljoen euro in 2012.

De Renaultgroep behaalt ongeveer de helft van zijn omzet uit Europa, 18% komt uit Brazilië en Argentinië en 15% uit Euromed-

Afrika.

Europa : De omzet steeg met 2,4% in een markt die met 1,7% terugliep. Beter nog, het marktaandeel steeg naar 9,5% (+0,4%). In Frankrijk versterkte het merk Renault zijn leiderschap nog dankzij de komst van de nieuwe "Clio" (de best verkochte wagen op de Franse markt) en de "Captur" crossover. De groep heeft niet minder dan vijf wagens in de top 10 van best verkopende personenwagens op de Franse markt. In het Verenigd Koninkrijk steeg de verkoop met 37% en dit was toe te schrijven aan de lancering in januari 2013 van het merk Dacia.

Latijns-Amerika : In Brazilië zag de groep de omzet met 2,2% teruglopen in een markt die eveneens daalde (-1,6%) en als gevolg van de sluiting "gedurende twee maanden van een fabriek". In Argentinië daarentegen bezette Renault de tweede plaats op de automarkt met een omzetstijging van 19% (succes voro de Clio, Duster en Sandero). Delaunay heeft een neutraal advies voor Renault.

Deze prestatie komt van het herstel van de automobieldivisie die een positieve operationele marge laat zien (1,3%) tegenover een verlies van 25 miljoen euro in 2012. De Renaultgroep behaalt ongeveer de helft van zijn omzet uit Europa, 18% komt uit Brazilië en Argentinië en 15% uit Euromed- Afrika. Europa : De omzet steeg met 2,4% in een markt die met 1,7% terugliep. Beter nog, het marktaandeel steeg naar 9,5% (+0,4%). In Frankrijk versterkte het merk Renault zijn leiderschap nog dankzij de komst van de nieuwe "Clio" (de best verkochte wagen op de Franse markt) en de "Captur" crossover. De groep heeft niet minder dan vijf wagens in de top 10 van best verkopende personenwagens op de Franse markt. In het Verenigd Koninkrijk steeg de verkoop met 37% en dit was toe te schrijven aan de lancering in januari 2013 van het merk Dacia. Latijns-Amerika : In Brazilië zag de groep de omzet met 2,2% teruglopen in een markt die eveneens daalde (-1,6%) en als gevolg van de sluiting "gedurende twee maanden van een fabriek". In Argentinië daarentegen bezette Renault de tweede plaats op de automarkt met een omzetstijging van 19% (succes voro de Clio, Duster en Sandero). Delaunay heeft een neutraal advies voor Renault.