Gerard Rijk (ING): "Volgens de positieve visie zal AB-InBev profiteren van de inspanningen geleverd op het vlak van marketing tijdens het vierde kwartaal. Vooral op de Noord-Amerikaanse markt werden grote inspanningen op dat vlak geleverd. De negatieve visie is dat de brouwers in de VS te veel bespaard hebben op marketing en de prijzen te sterk hebben verhoogd. Daardoor werd de volumelijn negatief beïnvloed."

Rijk is koper van AB-InBev, met een koersdoel van 43,60 euro: "Ik denk dat beide scholen een punt hebben. Het is inderdaad zo dat het prijselement tijdens de voorbije jaren negatief was voor de biersector. Ondanks een afvlakking van de grondstoffenprijzen zijn de brouwers de prijzen blijven verhogen. Anderzijds hebben de positivo's gelijk wanneer ze stellen dat dit probleem kan opgelost worden door meer uit te geven aan marketing. AB-InBev reageert waarschijnlijk op tijd om dit probleem aan te pakken. Ik verwacht dus dat de nieuwsflow gaat verbeteren."

Gerard Rijk (ING): "Volgens de positieve visie zal AB-InBev profiteren van de inspanningen geleverd op het vlak van marketing tijdens het vierde kwartaal. Vooral op de Noord-Amerikaanse markt werden grote inspanningen op dat vlak geleverd. De negatieve visie is dat de brouwers in de VS te veel bespaard hebben op marketing en de prijzen te sterk hebben verhoogd. Daardoor werd de volumelijn negatief beïnvloed." Rijk is koper van AB-InBev, met een koersdoel van 43,60 euro: "Ik denk dat beide scholen een punt hebben. Het is inderdaad zo dat het prijselement tijdens de voorbije jaren negatief was voor de biersector. Ondanks een afvlakking van de grondstoffenprijzen zijn de brouwers de prijzen blijven verhogen. Anderzijds hebben de positivo's gelijk wanneer ze stellen dat dit probleem kan opgelost worden door meer uit te geven aan marketing. AB-InBev reageert waarschijnlijk op tijd om dit probleem aan te pakken. Ik verwacht dus dat de nieuwsflow gaat verbeteren."