In de Verenigde Staten worden ze de generatie Y genoemd, of ook wel de Millenials. De jeugd tussen 21 en 34 jaar oud blijkt een heel ander consumptiegedrag te ontwikkelen dan de generatie die hun voorafging. Op de eerste plaats is de aandelencultuur bij deze generatie dood en begraven.

Maar daar stopt het niet mee. De Millenials blijken maar weinig zin te hebben om auto's te kopen. In 2010 werd maar 27% van de auto's die in de VS werden verkocht door mensen tussen 21 en 34 jaar gekocht. In 1998 ging nog 38% van de verkopen naar deze leeftijdscategorie.

Het tijdperk van de 'sharing economy'

De autoverkopers hebben al verschillende campagnes gelanceerd om de autoverkopen bij deze generatie aan te zwengelen, tot dusver echter zonder succes. Steeds minder teenagers hebben een rijvergunning, hun aantal daalde in de periode tussen 1998 en 2008.

Maar niet alleen auto's worden door de Millenials links gelaten, ook huizen kopen ze niet meer. Ze hebben daarbij waarschijnlijk geleerd van hun ouders, die in veel gevallen met 'foreclosures' af te rekenen gehad.

Het tijdperk van de 'sharing economy' is aangebroken, generatie Y deelt auto's en huizen met elkaar zodat er veel minder nood is aan nieuwe aankopen.

In de Verenigde Staten worden ze de generatie Y genoemd, of ook wel de Millenials. De jeugd tussen 21 en 34 jaar oud blijkt een heel ander consumptiegedrag te ontwikkelen dan de generatie die hun voorafging. Op de eerste plaats is de aandelencultuur bij deze generatie dood en begraven. Maar daar stopt het niet mee. De Millenials blijken maar weinig zin te hebben om auto's te kopen. In 2010 werd maar 27% van de auto's die in de VS werden verkocht door mensen tussen 21 en 34 jaar gekocht. In 1998 ging nog 38% van de verkopen naar deze leeftijdscategorie. Het tijdperk van de 'sharing economy' De autoverkopers hebben al verschillende campagnes gelanceerd om de autoverkopen bij deze generatie aan te zwengelen, tot dusver echter zonder succes. Steeds minder teenagers hebben een rijvergunning, hun aantal daalde in de periode tussen 1998 en 2008. Maar niet alleen auto's worden door de Millenials links gelaten, ook huizen kopen ze niet meer. Ze hebben daarbij waarschijnlijk geleerd van hun ouders, die in veel gevallen met 'foreclosures' af te rekenen gehad. Het tijdperk van de 'sharing economy' is aangebroken, generatie Y deelt auto's en huizen met elkaar zodat er veel minder nood is aan nieuwe aankopen.