Geert Van Herck (Leleux AB): "De tweede jaarhelft, met daarin de eindejaarsperiode, is traditioneel de sterkste voor Vranken. De vraag naar champagne kreeg tijdens de wereldwijde economische crisis harde klappen. In de eerste helft van 2009 kelderde de markt hierdoor met 19 procent. In het eerste halfjaar van 2010 werd de situatie weer grotendeels rechtgetrokken, met een herstel van 14 procent. In de eerste maanden van dit jaar is de omzet met 45 procent gegroeid tot 120,6 miljoen euro."

In het gamma van Vranken zitten zowel het ultra-premiummerk Pommery, het basismerk Vranken en het historische merk Heidsieck. Van Herck: "Voor de rest van het jaar is Vranken optimistisch gestemd wat de omzetevolutie aangaat. Vanwege de crisis schakelden consumenten tijdelijk over naar goedkopere merken. Dit fenomeen loopt nu terug. Het management ziet een terugkeer naar de grote merken waarvan de hoge kwaliteit traditioneel een sterke aantrekkingskracht heeft. De verdere opleving van de champagnemarkt moet de koers opwaarts uit zijn driehoekspatroon doen uitbreken. Dit patroon is zo goed als volledig gevormd. De komende weken is een uitbraak te verwachten die de koers naar minstens 38 euro moet sturen. Belangrijke voorwaarde om het opwaarts potentieel te behouden is dat de koers boven de bodem van 6 juli blijft (28,01 euro). Dit niveau is dan ook onze stop loss."

Geert Van Herck (Leleux AB): "De tweede jaarhelft, met daarin de eindejaarsperiode, is traditioneel de sterkste voor Vranken. De vraag naar champagne kreeg tijdens de wereldwijde economische crisis harde klappen. In de eerste helft van 2009 kelderde de markt hierdoor met 19 procent. In het eerste halfjaar van 2010 werd de situatie weer grotendeels rechtgetrokken, met een herstel van 14 procent. In de eerste maanden van dit jaar is de omzet met 45 procent gegroeid tot 120,6 miljoen euro." In het gamma van Vranken zitten zowel het ultra-premiummerk Pommery, het basismerk Vranken en het historische merk Heidsieck. Van Herck: "Voor de rest van het jaar is Vranken optimistisch gestemd wat de omzetevolutie aangaat. Vanwege de crisis schakelden consumenten tijdelijk over naar goedkopere merken. Dit fenomeen loopt nu terug. Het management ziet een terugkeer naar de grote merken waarvan de hoge kwaliteit traditioneel een sterke aantrekkingskracht heeft. De verdere opleving van de champagnemarkt moet de koers opwaarts uit zijn driehoekspatroon doen uitbreken. Dit patroon is zo goed als volledig gevormd. De komende weken is een uitbraak te verwachten die de koers naar minstens 38 euro moet sturen. Belangrijke voorwaarde om het opwaarts potentieel te behouden is dat de koers boven de bodem van 6 juli blijft (28,01 euro). Dit niveau is dan ook onze stop loss."