Geert Van Herck (Leleux AB): "De groep bezit 57% van SFR, de belangrijkste concurrent van France Télécom. En SFR profiteert volop van de nieuwe wind die in telecomland blaast : zowel consumenten als bedrijven kopen meer en meer smartphones waarmee ze continu met het internet verbonden zijn en waarmee ze allerlei informatie versturen."

Ter illustratie : in de eerste jaarhelft van 2010 groeide de klantengroep die smartphones veel gebruikt met een faktor 6 (x6 !) t.o.v. één jaar eerder. Het aantal PC's die met de gebruikers meereizen (en aldus overal toegang tot het internet moeten hebben) en die een abonnement bij SFR kopen, steeg met 77% !

Van Herck: "Kortom, Vivendi is in de eerste plaats een grote telecomspeler. Andere participaties die zich vooral op content (inhoud) richten zijn : Canal+ (nummer 1 voor betaaltelevisie in Frankrijk), Universal Music (grootste platenmaatschappij ter wereld), en Activision/Blizzard (nummer 1 op wereldvlak voor videospelletjes). Onlangs is de koers reeds boven de horizontale weerstand op 21,22 euro gebroken (na vier vergeefse pogingen). Een koopsignaal werd daardoor gegeven en we kopen deze Franse telecomspeler voor een verdere koersstijging richting de vorige koerstop op 24 euro. Stop loss is 18,74 euro."

Geert Van Herck (Leleux AB): "De groep bezit 57% van SFR, de belangrijkste concurrent van France Télécom. En SFR profiteert volop van de nieuwe wind die in telecomland blaast : zowel consumenten als bedrijven kopen meer en meer smartphones waarmee ze continu met het internet verbonden zijn en waarmee ze allerlei informatie versturen." Ter illustratie : in de eerste jaarhelft van 2010 groeide de klantengroep die smartphones veel gebruikt met een faktor 6 (x6 !) t.o.v. één jaar eerder. Het aantal PC's die met de gebruikers meereizen (en aldus overal toegang tot het internet moeten hebben) en die een abonnement bij SFR kopen, steeg met 77% ! Van Herck: "Kortom, Vivendi is in de eerste plaats een grote telecomspeler. Andere participaties die zich vooral op content (inhoud) richten zijn : Canal+ (nummer 1 voor betaaltelevisie in Frankrijk), Universal Music (grootste platenmaatschappij ter wereld), en Activision/Blizzard (nummer 1 op wereldvlak voor videospelletjes). Onlangs is de koers reeds boven de horizontale weerstand op 21,22 euro gebroken (na vier vergeefse pogingen). Een koopsignaal werd daardoor gegeven en we kopen deze Franse telecomspeler voor een verdere koersstijging richting de vorige koerstop op 24 euro. Stop loss is 18,74 euro."