Geert Van Herck (Leleux AB): "Uit de recentste nieuwsflow van Faurecia blijkt deze trend. Zo is de groep in China een samenwerkingsverband met Changchun Xuyang (waarin Faurecia reeds een participatie van 18,75% heeft) aangegaan. Eén van de onderdelen van die overeenkomst is de bouw van 3 fabrieken die auto-onderdelen zullen toeleveren aan de FAW-VW fabriek in Foshan, China. Daarnaast ontwikkelt Faurecia samen met het door Solvay overgenomen Rhodia nieuwe onderdelen voor

autozetels die veel lichter dan de huidige zullen zijn (en dus voor minder benzineverbruik zullen zorgen). Daarvoor zal Rhodia speciale plastiekproducten leveren. Kortom, Faurecia blijft zich positioneren als een aandeel om structurele trends in de automobielsector te bespelen. De koers breekt momenteel door de horizontale weerstand op 30 euro. De RSI bevindt zich wel op het zeer hoge niveau van 90 punten. Een korte adempauze na de uitbraak biedt ons alvast de mogelijkheid om dit aandeel in portefeuille te nemen."

Geert Van Herck (Leleux AB): "Uit de recentste nieuwsflow van Faurecia blijkt deze trend. Zo is de groep in China een samenwerkingsverband met Changchun Xuyang (waarin Faurecia reeds een participatie van 18,75% heeft) aangegaan. Eén van de onderdelen van die overeenkomst is de bouw van 3 fabrieken die auto-onderdelen zullen toeleveren aan de FAW-VW fabriek in Foshan, China. Daarnaast ontwikkelt Faurecia samen met het door Solvay overgenomen Rhodia nieuwe onderdelen voor autozetels die veel lichter dan de huidige zullen zijn (en dus voor minder benzineverbruik zullen zorgen). Daarvoor zal Rhodia speciale plastiekproducten leveren. Kortom, Faurecia blijft zich positioneren als een aandeel om structurele trends in de automobielsector te bespelen. De koers breekt momenteel door de horizontale weerstand op 30 euro. De RSI bevindt zich wel op het zeer hoge niveau van 90 punten. Een korte adempauze na de uitbraak biedt ons alvast de mogelijkheid om dit aandeel in portefeuille te nemen."