Gaat Japanse auto-industrie pas deze zomer opnieuw op volle toeren draaien?, is de vraag die nu wordt gesteld. Het ziet er alleszins naar uit dat een snelle heropstart weinig waarschijnlijk is.

Hitachi Automotive Systems is een goed voorbeeld van de problemen waar de bedrijven mee worden geconfronteerd. Het bedrijf heeft niet alleen zelf geleden onder de ramp, maar wacht ook op zijn dealers.

Algemeen wordt verwacht dat als gevolg van de schaarste aan onderdelen de prijzen voor auto's gaan stijgen en het aantal keuzemogelijkheden gaat afnemen. Eigenlijk is er niemand die met enige mate van waarschijnlijkheid durft te voorspellen wanneer de productie opnieuw op volle capaciteit kan worden opgestart.

Gaat Japanse auto-industrie pas deze zomer opnieuw op volle toeren draaien?, is de vraag die nu wordt gesteld. Het ziet er alleszins naar uit dat een snelle heropstart weinig waarschijnlijk is. Hitachi Automotive Systems is een goed voorbeeld van de problemen waar de bedrijven mee worden geconfronteerd. Het bedrijf heeft niet alleen zelf geleden onder de ramp, maar wacht ook op zijn dealers. Algemeen wordt verwacht dat als gevolg van de schaarste aan onderdelen de prijzen voor auto's gaan stijgen en het aantal keuzemogelijkheden gaat afnemen. Eigenlijk is er niemand die met enige mate van waarschijnlijkheid durft te voorspellen wanneer de productie opnieuw op volle capaciteit kan worden opgestart.