Maar door de aanhoudende groei in de opkomende markten (omzetgroei van 9,9%) en hogere verkoopprijzen besliste de nummer 3 op wereldvlak wel tot de uitbetaling van een fors hoger kwartaaldividend.

Fréderic Liefferinckx (Leleux AB): "De omzet van de groep schommelde de afgelopen tien jaar tussen de 40 en 45 miljard euro en het nieuwe management zet in op een omzetverdubbeling (met een bijdrage van 70% van de opkomende markten). Om dit te realiseren is een jaarlijkse autonome groei van 7% tot 8% gedurende de komende 10 jaar noodzakelijk! Hoewel de markt geen decennium zal wachten om het management met zijn prognose te confronteren, bieden de cyclische conjunctuurbewegingen van de afgelopen kwartalen ook opportuniteiten. Want in het zog van de lagere grondstoffenprijzen kan de margedruk van het eerste kwartaal afnemen in het tweede kwartaal. Kortom, het blijft nog een beetje koffiedik kijken maar dat belet bepaalde marktpartijen niet om op de geruchtenmolen te springen. Zo zou Procter & Gamble meer dan 40 miljard euro op tafel willen leggen om Unilever in te lijven..."

Maar door de aanhoudende groei in de opkomende markten (omzetgroei van 9,9%) en hogere verkoopprijzen besliste de nummer 3 op wereldvlak wel tot de uitbetaling van een fors hoger kwartaaldividend. Fréderic Liefferinckx (Leleux AB): "De omzet van de groep schommelde de afgelopen tien jaar tussen de 40 en 45 miljard euro en het nieuwe management zet in op een omzetverdubbeling (met een bijdrage van 70% van de opkomende markten). Om dit te realiseren is een jaarlijkse autonome groei van 7% tot 8% gedurende de komende 10 jaar noodzakelijk! Hoewel de markt geen decennium zal wachten om het management met zijn prognose te confronteren, bieden de cyclische conjunctuurbewegingen van de afgelopen kwartalen ook opportuniteiten. Want in het zog van de lagere grondstoffenprijzen kan de margedruk van het eerste kwartaal afnemen in het tweede kwartaal. Kortom, het blijft nog een beetje koffiedik kijken maar dat belet bepaalde marktpartijen niet om op de geruchtenmolen te springen. Zo zou Procter & Gamble meer dan 40 miljard euro op tafel willen leggen om Unilever in te lijven..."