In het eerste kwartaal 2011 heeft Kraft Foods een omzet van 12,6 miljard dollar gerealiseerd, een stijging met 11,1% die voor een groot deel wordt verklaard door hogere verkoopprijzen.

De organische groei bedroeg 4,6%, ondersteund enerzijds door prijsstijgingen voor zijn verkochte producten (+3,7%, vooral om de gestegen grondstoffen te recupereren) terwijl anderzijds de verkochte volumes stegen met slechts 0,9%.

Fréderic Liefferinckx (Leleux AB): "Ondanks een toename van de reclameuitgaven heeft Kraft de operationele marge met 60 basispunten (0,60%) verbeterd tot 13,9%. Tenslotte publiceerde Kraft wel een daling van de nettowinst (deel van de groep) in het eerste kwartaal tot 799 miljoen dollar (-57,6%). Deze daling wordt verklaard door de hoge meerwaarde op de verkoop vorig jaar van de divisie die bevroren pizza's produceerde. De winst per aandeel (exclusief uitzonderlijke elementen) bedroeg 52 dollarcent, een stijging met 6% t.o.v. één jaar geleden. De groep verlaagde zijn prognoses voor het ganse jaar omwille van de gestegen prijzen voor landbouwgrondstoffen. Nu wordt voor 2011 een winst per aandeel (WPA) van 2,20 dollar verwacht en een organische omzetgroei met 4% t.o.v. ten minste 5% eerder. Analisten rekenden op een WPA van 2,23 dollar."

In het eerste kwartaal 2011 heeft Kraft Foods een omzet van 12,6 miljard dollar gerealiseerd, een stijging met 11,1% die voor een groot deel wordt verklaard door hogere verkoopprijzen. De organische groei bedroeg 4,6%, ondersteund enerzijds door prijsstijgingen voor zijn verkochte producten (+3,7%, vooral om de gestegen grondstoffen te recupereren) terwijl anderzijds de verkochte volumes stegen met slechts 0,9%. Fréderic Liefferinckx (Leleux AB): "Ondanks een toename van de reclameuitgaven heeft Kraft de operationele marge met 60 basispunten (0,60%) verbeterd tot 13,9%. Tenslotte publiceerde Kraft wel een daling van de nettowinst (deel van de groep) in het eerste kwartaal tot 799 miljoen dollar (-57,6%). Deze daling wordt verklaard door de hoge meerwaarde op de verkoop vorig jaar van de divisie die bevroren pizza's produceerde. De winst per aandeel (exclusief uitzonderlijke elementen) bedroeg 52 dollarcent, een stijging met 6% t.o.v. één jaar geleden. De groep verlaagde zijn prognoses voor het ganse jaar omwille van de gestegen prijzen voor landbouwgrondstoffen. Nu wordt voor 2011 een winst per aandeel (WPA) van 2,20 dollar verwacht en een organische omzetgroei met 4% t.o.v. ten minste 5% eerder. Analisten rekenden op een WPA van 2,23 dollar."