Het gerapporteerde bedrijfsresultaat kende een daling van 45,1% tot € 178 miljoen als gevolg van lagere volumes, het effect van Pasen en netto eenmalige posten, die gedeeltelijk gecompenseerd werden door substantiele kostenbesparingen bij Express en Post.

De winst toekomend aan de aandeelhouders bedroeg € 81 miljoen (€205 miljoen in het tweede kwartaal 2008).

CEO Peter Bakker gaf volgende toelichting op de cijfers:

"Het handelsklimaat is in dit kwartaal moeilijk gebleven. In antwoord hierop hebben de managementteams van TNT opnieuw de kosten significant gereduceerd zonder concessies te doen aan onze serviceniveaus. De onderliggende resultaten van onze divisies zijn duidelijk verbeterd ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar."

Het gerapporteerde bedrijfsresultaat kende een daling van 45,1% tot € 178 miljoen als gevolg van lagere volumes, het effect van Pasen en netto eenmalige posten, die gedeeltelijk gecompenseerd werden door substantiele kostenbesparingen bij Express en Post. De winst toekomend aan de aandeelhouders bedroeg € 81 miljoen (€205 miljoen in het tweede kwartaal 2008).CEO Peter Bakker gaf volgende toelichting op de cijfers:"Het handelsklimaat is in dit kwartaal moeilijk gebleven. In antwoord hierop hebben de managementteams van TNT opnieuw de kosten significant gereduceerd zonder concessies te doen aan onze serviceniveaus. De onderliggende resultaten van onze divisies zijn duidelijk verbeterd ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar."