ABN Amro twijfelt dan ook of consumenten de app zullen gebruiken. Ondanks de nodige scepsis geloven de analisten van volgens ABN Amro dat de productlancering een positief signaal is voor het bedrijf.

Zij blijven dan ook een koopadvies voor Facebook hanteren.

Facebook Home is zg. app die vanaf 12 april kan worden gedownload.

De applicatie fungeert als een starscherm dat gebruikers informatie toont over hun Facebook-netwerk zoals een nieuwsfeed en berichten. De app lijkt vooral geschikt voor fanatieke gebruikers.

De voordelen voor FB zijn duidelijk. Zo kunnen advertentieberichten binnen de nieuwsfeed uiteindelijk premium advertentieruimte vertegenwoordigen. .

Daarnaast krijgen gebruikers door Facebook Home waarschijnlijk meer advertenties te zien. Dit kan zorgen voor een inkomstengroei.

Bovendien is er zo een groter vermogen om gebruikers te volgen rond hun mobiele web- en applicatie-ervaring. Daarmee krijgt het bedrijf meer informatie over gebruikersdata, dat weer gebruikt kan worden voor doelgerichte reclame.

Voor gebruikers zijn de voordelen minder duidelijk. ABN Amro verwacht niet dat Facebook Home zal worden omarmd door een groot percentage gebruikers.

Op dit moment zijn er maandelijks 600 miljoen mobiele gebruikers. Mensen die Facebook niet dagelijks gebruiken, zullen waarschijnlijk worden afgeleid door de nieuwe applicatie en het omslachtig vinden.

Bovendien zullen gebruikers die de motieven van het social mediabedrijf niet vertrouwen, het niet prettig vinden dat Facebook voortdurend in verbinding staat met hun mobiele toestel. Deze mensen zullen de mogelijkheid om je af te melden bij Facebook gaan missen.

ABN Amro twijfelt dan ook of consumenten de app zullen gebruiken. Ondanks de nodige scepsis geloven de analisten van volgens ABN Amro dat de productlancering een positief signaal is voor het bedrijf. Zij blijven dan ook een koopadvies voor Facebook hanteren. Facebook Home is zg. app die vanaf 12 april kan worden gedownload. De applicatie fungeert als een starscherm dat gebruikers informatie toont over hun Facebook-netwerk zoals een nieuwsfeed en berichten. De app lijkt vooral geschikt voor fanatieke gebruikers. De voordelen voor FB zijn duidelijk. Zo kunnen advertentieberichten binnen de nieuwsfeed uiteindelijk premium advertentieruimte vertegenwoordigen. . Daarnaast krijgen gebruikers door Facebook Home waarschijnlijk meer advertenties te zien. Dit kan zorgen voor een inkomstengroei. Bovendien is er zo een groter vermogen om gebruikers te volgen rond hun mobiele web- en applicatie-ervaring. Daarmee krijgt het bedrijf meer informatie over gebruikersdata, dat weer gebruikt kan worden voor doelgerichte reclame. Voor gebruikers zijn de voordelen minder duidelijk. ABN Amro verwacht niet dat Facebook Home zal worden omarmd door een groot percentage gebruikers. Op dit moment zijn er maandelijks 600 miljoen mobiele gebruikers. Mensen die Facebook niet dagelijks gebruiken, zullen waarschijnlijk worden afgeleid door de nieuwe applicatie en het omslachtig vinden. Bovendien zullen gebruikers die de motieven van het social mediabedrijf niet vertrouwen, het niet prettig vinden dat Facebook voortdurend in verbinding staat met hun mobiele toestel. Deze mensen zullen de mogelijkheid om je af te melden bij Facebook gaan missen.