Na diverse overnames is Foodinvest Groep vandaag uitgegroeid tot de 3de grootste speler in België, met een jaarlijkse omzet van zowat 45 miljoen EUR.

Het overnamebod is gebeurd onder de gebruikelijke voorwaarden van onder meer het sluiten van een finaal akkoord over alle transactievoorwaarden en de goedkeuring van de overname door de Raad van mededinging.

De Groep Colruyt streeft ernaar de overnameovereenkomst te ondertekenen in januari 2010.

Het overnamebod kadert in de doelstelling van de Groep Colruyt om nadrukkelijker aanwezig te zijn in de foodservicesector en zijn bestaande activiteiten daarin verder te ontwikkelen, zowel in België als in het buitenland.

Zo is de Groep Colruyt in België actief in deze sector via Collivery en Enco. Tevens realiseerde zij de laatste jaren een aantal overnames in Frankrijk.

François Van Leeuw (Colruyt): "Foodinvest is een kleine maar strategisch interessante overname voor ons. Het bedrijf kadert perfect in onze strategie wat betreft diversificatie richting foodservices. We willen die activiteit ook in ons land verder uitbouwen, precies zoals we in Frankrijk al gedaan hebben."

Na diverse overnames is Foodinvest Groep vandaag uitgegroeid tot de 3de grootste speler in België, met een jaarlijkse omzet van zowat 45 miljoen EUR. Het overnamebod is gebeurd onder de gebruikelijke voorwaarden van onder meer het sluiten van een finaal akkoord over alle transactievoorwaarden en de goedkeuring van de overname door de Raad van mededinging. De Groep Colruyt streeft ernaar de overnameovereenkomst te ondertekenen in januari 2010. Het overnamebod kadert in de doelstelling van de Groep Colruyt om nadrukkelijker aanwezig te zijn in de foodservicesector en zijn bestaande activiteiten daarin verder te ontwikkelen, zowel in België als in het buitenland. Zo is de Groep Colruyt in België actief in deze sector via Collivery en Enco. Tevens realiseerde zij de laatste jaren een aantal overnames in Frankrijk. François Van Leeuw (Colruyt): "Foodinvest is een kleine maar strategisch interessante overname voor ons. Het bedrijf kadert perfect in onze strategie wat betreft diversificatie richting foodservices. We willen die activiteit ook in ons land verder uitbouwen, precies zoals we in Frankrijk al gedaan hebben."