"In 2012 is Deceuninck gegroeid in sales en operationele cashflow ondanks een moeilijk economisch klimaat en blijvend hoge grondstofkosten. We zijn tevreden dat de omzet met 3,9 % gestegen is tot € 556,9 miljoen onder impuls van volumegroei in Turkije, Rusland en de VS. De vraag naar energie-efficiënte bouwproducten in deze regio's bleef het hele jaar door sterk. Bovendien zorgt de lage kostenbasis en de beschikbaarheid van hoogopgeleid personeel ervoor dat onze Turkse divisie de exporthub van Deceuninck wordt. Markten in Azië, Afrika en Zuid-Amerika worden nu beleverd met concurrerende producten van hoge kwaliteit via Turkije. In 2012 hebben we een nieuw magazijn geopend in India via ons Turks filiaal.

De omzet evolueerde gunstig in de Verenigde Staten door een gestegen volume en geholpen door een gunstige wisselkoers. Deceuninck verstevigde er zijn marktpositie door nieuwe Klanten en geslaagde productlanceringen.

In Europa waren de economische omstandigheden moeilijker. Bijna alle markten hadden te lijden onder de overheidsschuldencrisis en de impact ervan op de nationale economische activiteit en het consumentenvertrouwen. Consumenten stelden de hoogstnoodzakelijk investeringen in een verbetering van de energie-efficiëntie van hun woningen uit. Volumes in België en Centraal Europa bleven echter stabiel. De brutomarge bleef stabiel op 29%. De gestegen levensduurte en energiekosten compenseerden we verder met productiviteitsverbeteringen en de gestegen grondstofkosten met prijsbeheersing."

"In 2012 is Deceuninck gegroeid in sales en operationele cashflow ondanks een moeilijk economisch klimaat en blijvend hoge grondstofkosten. We zijn tevreden dat de omzet met 3,9 % gestegen is tot € 556,9 miljoen onder impuls van volumegroei in Turkije, Rusland en de VS. De vraag naar energie-efficiënte bouwproducten in deze regio's bleef het hele jaar door sterk. Bovendien zorgt de lage kostenbasis en de beschikbaarheid van hoogopgeleid personeel ervoor dat onze Turkse divisie de exporthub van Deceuninck wordt. Markten in Azië, Afrika en Zuid-Amerika worden nu beleverd met concurrerende producten van hoge kwaliteit via Turkije. In 2012 hebben we een nieuw magazijn geopend in India via ons Turks filiaal. De omzet evolueerde gunstig in de Verenigde Staten door een gestegen volume en geholpen door een gunstige wisselkoers. Deceuninck verstevigde er zijn marktpositie door nieuwe Klanten en geslaagde productlanceringen. In Europa waren de economische omstandigheden moeilijker. Bijna alle markten hadden te lijden onder de overheidsschuldencrisis en de impact ervan op de nationale economische activiteit en het consumentenvertrouwen. Consumenten stelden de hoogstnoodzakelijk investeringen in een verbetering van de energie-efficiëntie van hun woningen uit. Volumes in België en Centraal Europa bleven echter stabiel. De brutomarge bleef stabiel op 29%. De gestegen levensduurte en energiekosten compenseerden we verder met productiviteitsverbeteringen en de gestegen grondstofkosten met prijsbeheersing."