Ahold heeft vanmorgen een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van € 7,8 miljard over het vierde kwartaal van 2012, een stijging met 7,5% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2011. Tegen constante wisselkoersen is de netto-omzet met 5,1% toegenomen.

Over heel 2012 bedroeg de geconsolideerde netto-omzet € 32,8 miljard, een stijging met 8,5% ten opzichte van 2011. Tegen constante wisselkoersen ging de netto-omzet met 3,5% omhoog. In de Verenigde Staten steeg de omzet met 4,3%.

Deze sterke prestatie was voor een deel het gevolg van de uitstekende manier waarop het bedrijf reageerde op de storm Sandy, waardoor de winkels goed voorbereid waren op de behoeften van de klanten in deze moeilijke omstandigheden. Het positieve omzeteffect van Sandy werd deels teniet gedaan door een negatief kalendereffect rond de jaarwisseling.

Ahold heeft vanmorgen een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van € 7,8 miljard over het vierde kwartaal van 2012, een stijging met 7,5% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2011. Tegen constante wisselkoersen is de netto-omzet met 5,1% toegenomen. Over heel 2012 bedroeg de geconsolideerde netto-omzet € 32,8 miljard, een stijging met 8,5% ten opzichte van 2011. Tegen constante wisselkoersen ging de netto-omzet met 3,5% omhoog. In de Verenigde Staten steeg de omzet met 4,3%. Deze sterke prestatie was voor een deel het gevolg van de uitstekende manier waarop het bedrijf reageerde op de storm Sandy, waardoor de winkels goed voorbereid waren op de behoeften van de klanten in deze moeilijke omstandigheden. Het positieve omzeteffect van Sandy werd deels teniet gedaan door een negatief kalendereffect rond de jaarwisseling.