Inmiddels lijkt het ergste achter de rug te zijn, maar de Europese autobouwers blijven onverminderd pessimistisch. De verkopen van nieuwe wagens vallen nog steeds tegen en dat op de eerste plaats in Zuid-Europa. Typisch is dat de aandacht van het cliënteel vooral uitgaat naar familiewagens.

De markt voor sport- en luxewagens is als een pudding in elkaar gezakt. Peugeot en Fiat, de twee meest bedreigde autoconstructeurs hebben zo diep in de kosten moeten snijden dat ze nauwelijks nieuwe modellen hebben voor te stellen. De twijfels blijven bestaan dat beide merken op eigen houtje zullen kunnen overleven.

Inmiddels lijkt het ergste achter de rug te zijn, maar de Europese autobouwers blijven onverminderd pessimistisch. De verkopen van nieuwe wagens vallen nog steeds tegen en dat op de eerste plaats in Zuid-Europa. Typisch is dat de aandacht van het cliënteel vooral uitgaat naar familiewagens. De markt voor sport- en luxewagens is als een pudding in elkaar gezakt. Peugeot en Fiat, de twee meest bedreigde autoconstructeurs hebben zo diep in de kosten moeten snijden dat ze nauwelijks nieuwe modellen hebben voor te stellen. De twijfels blijven bestaan dat beide merken op eigen houtje zullen kunnen overleven.