Carrefour zag de omzet uitkomen op EUR 20,8 miljard euro, 1,3% lager dan dezelfde periode vorig jaar.

De Franse supermarktketen zag de verkopen in thuisland Frankrijk met 1% dalen en daarbuiten met 3%.

De identieke omzet (op basis van een gelijk aantal winkels) daalde met 1,4% in Frankrijk, de grootste markt voor Carrefour, tegen 0,8%

in het vierde kwartaal. In de rest van Europa kwam het percentage uit op 3,8%. Een positieve noot kwam van Latijns-Amerika waar de identieke omzet sterk steeg met 11,3%. Azië liet daarentegen een daling zien van 3,9%.

In Europa voelt het bedrijf sterk de crisis, Latijns-Amerika verrast terwijl Azië blijft steken onder de verwachting. ABN Amro handhaaft de opinie Houden voor het aandeel.

Carrefour zag de omzet uitkomen op EUR 20,8 miljard euro, 1,3% lager dan dezelfde periode vorig jaar. De Franse supermarktketen zag de verkopen in thuisland Frankrijk met 1% dalen en daarbuiten met 3%. De identieke omzet (op basis van een gelijk aantal winkels) daalde met 1,4% in Frankrijk, de grootste markt voor Carrefour, tegen 0,8% in het vierde kwartaal. In de rest van Europa kwam het percentage uit op 3,8%. Een positieve noot kwam van Latijns-Amerika waar de identieke omzet sterk steeg met 11,3%. Azië liet daarentegen een daling zien van 3,9%. In Europa voelt het bedrijf sterk de crisis, Latijns-Amerika verrast terwijl Azië blijft steken onder de verwachting. ABN Amro handhaaft de opinie Houden voor het aandeel.